Yliopiston vuoden 2021 liiketulos on 32 miljoonaa euroa

Oulun yliopiston hallitus on hyväksynyt Oulun yliopiston ja yliopistokonsernin tilinpäätöksen vuodelta 2021. Yliopiston liiketulos tilikaudelta on 32 158 990,12 euroa ja konsernin liiketulos 33 949 194,51 euroa.

Oulun yliopiston tilinpäätös ja toimintakertomus julkistetaan yliopistolain mukaisesti sen jälkeen, kun yliopistokollegio on vahvistanut tilinpäätöksen.

Oulun yliopistolla on meneillään varainhankintakampanja liittyen Sitran vastinrahoitukseen. Sitra pääomittaa yliopistoja yhteensä 66,6 miljoonalla eurolla suhteessa yliopistojen keräämään yksityiseen pääomaan. Oulun yliopiston kampanjan tavoitteena on maksimoida keräystulos ja siihen perustuva valtion vastinrahaosuus.

”Tämä on merkittävä mahdollisuus Oulun yliopiston tutkimuksen ja koulutuksen vahvistamiselle. Olemme jo keränneet yhteensä yli 3,5 miljoonaa euroa niin säätiöiltä ja yrityksiltä kuin yksityishenkilöiltäkin”, kertoo yliopiston yhteyspäällikkö Kati Ketola.

Vastinrahakausi jatkuu kesäkuun loppuun saakka.

Viimeksi päivitetty: 28.4.2022