Ihmisele- ja mikroeleanalyysi: tietojoukot, menetelmät ja sovellukset

L5, Linnanmaa

Ihmisele- ja mikroeleanalyysi: tietojoukot, menetelmät ja sovellukset

Master of Science Haoyu Chen

Oulun yliopiston tutkijakoulu, Tieto- ja sähkötekniikan tiedekunta, Konenäkö- ja signaalianalyysikeskus

Tietojenkäsittelytiede

Professori Joni-Kristian Kämäräinen, Tampereen yliopisto

Akatemiaprofessori Guoying Zhao, Konenäkö- ja signaalianalyysikeskus

Käytä hienovaraisia kehon eleitä lukeaksesi piilotettuja tunteitasi ja luodaksesi niitä

Koneiden käyttäminen kehon eleiden voimakkaan tunnistamisen, generoinnin ja jopa edelleen tulkinnan saavuttamiseksi (esim. tunteiden ymmärtäminen mikroeleillä) on houkutteleva aihe ja ohjaa kaikkea tämän väitöskirjan tutkimustyötä.

Aiheen tutkimisen helpottamiseksi tietokonenäön menetelmillä tässä väitöskirjassa yritetään lähestyä sitä neljän vaiheen kautta: säännöllinen eleiden tunnistus, mikroeleiden tietojoukko ja -analyysi, eleiden generointi ja erityissovellukset.

Tulokset osoittavat, että voimme saavuttaa vankan eleiden kognition, realistisen eleiden luomisen ja myös tunteiden tunnistamisen eleillä.
Viimeksi päivitetty: 1.3.2023