Yrityksen toimintojen väliset konfliktit uusien tuotteiden lanseerauksessa elintarviketeollisuudessa
Väitöstilaisuuden tiedot
Väitöstilaisuuden päivämäärä ja aika
Väitöstilaisuuden paikka
Linnanmaa, Arina-sali (TA 105)
Väitöksen aihe
Yrityksen toimintojen väliset konfliktit uusien tuotteiden lanseerauksessa elintarviketeollisuudessa
Väittelijä
Master of Business Administration Abdul Kareem Mohamed Ashraf
Tiedekunta ja yksikkö
Oulun yliopiston tutkijakoulu, Oulun yliopiston kauppakorkeakoulu, markkinointi
Oppiaine
Markkinointi
Vastaväittäjä
Professori Olli Kuivalainen, Lappeenrannan teknillinen yliopisto
Kustos
Professori Pauliina Ulkuniemi, Oulun yliopisto
Yrityksen toimintojen väliset konfliktit uusien tuotteiden lanseerauksessa elintarviketeollisuudessa
Miten toimintojen välinen monimuotoisuus vaikuttaa uusien tuotteiden lanseeraukseen? Miksi toimintojen väliset konfliktit vaikuttavat uusien tuotteiden lanseeraukseen elintarviketeollisuudessa?
Tutkimuksen empiirisessä osassa on toteutettu laadullinen tapaustutkimus. Tutkimustulokset osoittavat, että toimintojen välisiä konflikteja voidaan kategorisoida tehtävään ja suhteisiin liittyviin konflikteihin. Markkinointiresurssien rooli toimintojen välisissä konflikteissa näyttäytyi monimutkaisempana kuin olemassa oleva kirjallisuus antoi olettaa.
Tutkimuksen empiirisessä osassa on toteutettu laadullinen tapaustutkimus. Tutkimustulokset osoittavat, että toimintojen välisiä konflikteja voidaan kategorisoida tehtävään ja suhteisiin liittyviin konflikteihin. Markkinointiresurssien rooli toimintojen välisissä konflikteissa näyttäytyi monimutkaisempana kuin olemassa oleva kirjallisuus antoi olettaa.
Viimeksi päivitetty: 23.1.2024