Taloustieteen, laskentatoimen ja rahoituksen yksikkö

Taloustieteen, laskentatoimen ja rahoituksen tutkimusyksikössä tutkimme yhteiskunnallisesti merkittäviä aiheita. Teemme korkean profiilin yhteistyötä useiden muiden yliopistojen sekä liike-elämän edustajien kanssa kansallisesti ja kansainvälisesti. Tutkijamme julkaisevat säännöllisesti arvostetuissa alan julkaisuissa mukaan lukien FT 50 -julkaisut. Vastaamme myös kauppakorkeakoulun taloustieteen, laskentatoimen ja rahoituksen alan kandi-, maisteri- ja tohtorikoulutuksesta.

Tutkimuksen painopisteet ja tutkimusprojektit

Taloustieteen tutkimuksessa keskittymme käyttäytymis-, terveys- ja energiataloustieteeseen.

Laskentatoimen tutkimuksemme keskittyy tarkastelemaan johtamisominaisuuksien roolia sisäpiirikaupankäynnissä, verotuksen noudattamatta jättämisessä ja muissa liiketoiminnan lopputulemissa hyödyntämällä ainutlaatuista henkilötason dataa johtajista. Lisäksi tutkimme ohjausjärjestelmiä ja julkisen sektorin laskentatoimea.

Rahoituksen tutkijamme keskittyvät pääosin käyttäytymistä tutkivaan rahoitukseen. Erityisen tarkastelun kohteena ovat yksittäisten sijoittajien käyttäytymiseen vaikuttavat tekijät.

Tutustu alla esimerkkeihin käynnissä olevista tutkimusprojekteista, joissa tutkijamme ovat mukana.

Tutkimusseminaarit

Taloustieteen, laskentatoimen ja rahoituksen tutkimusyksikön tutkimusseminaarit järjestetään pääsääntöisesti keskiviikkoisin klo 10-12.

Yksikön johtaja

Juha-Pekka Kallunki