Hannu Torvinen

Hannu Torvinen

KTT

Tutkijatohtori

Biografia

Markkinoinnin tutkijana olen kiinnostunut erityisesti kansalaisten osallistamisen ja vuorovaikutuksen merkityksestä julkisen sektorin innovaatioiden kehittämisessä. Jotta yhteiskunta voisi kasvavassa niukkuudessa toteuttaa vähintään nykyisen tasoisia julkisia palveluita, tarvetta tutkimukselle suhdemarkkinoinnin ja julkisjohtamisen rajapinnasta riittää. Vastaavasti vuorovaikutus tutkijoiden ja opiskelijoiden välillä voidaan nähdä tärkeimpänä edellytyksenä myös hedelmälliselle yliopisto-opetukselle.

Social media

Tutkimusryhmät

  • SHARP Research group

Valikoidut julkaisut

  • Torvinen, Hannu (2019) It takes three to tango : end-user engagement in innovative public procurement. - Acta Universitatis Ouluensis. Series G, Oeconomica 111. Oulu. Artikkeliväitöskirja. 124. [Original]
  • Torvinen, Hannu; Haukipuro, Lotta (2018) New roles for end-users in innovative public procurement: case study on user engaging property procurement. - Public management review 20 (10), 1444-1464 . [Original]
  • Järvi, Henna; Kähkönen, Anni-Kaisa; Torvinen, Hannu (2018) When value co-creation fails : reasons that lead to value co-destruction. - Scandinavian journal of management 34 (1), 63-77 . [Original]
  • Torvinen, Hannu; Ulkuniemi, Pauliina (2016) End-user engagement within innovative public procurement practices : A case study on public–private partnership procurement. - Industrial Marketing Management 58, 58-68 . [Original] [Self-archived]
  • Haukipuro, Lotta Pauliina; Väinämö, Satu; Torvinen, Hannu (2016) End-user involvement enhancing innovativeness in public procurement. Evidence from a healthcare procurement. - Journal of Innovation Management 4 (4), 98-121 . [Original]

Tutkimusvierailut

  • Visiting Research Scholar
    1.1.2018 - 31.3.2018

    University of Edinburg Business School, Centre for Service Excellence (CenSE)