Soluviljelytestit kosmetiikan kehittämisessä ja laadunhallinnassa -koulutus

Mity-lab -hanke järjestää etäkoulutuksen soluviljelytestien hyödyntämisestä kosmetiikassa kehittämisessä ja laadunhallinnassa 19.4.2023 klo 9:30–11. Huom! Koulutus järjestetään englannin kielellä.
Flasks in the incubator

Tapahtuman tiedot

verkkokoulutus

Koulutuksen kohderyhmänä on kosmetiikan PK- ja mikroyritykset: yritysten T&K-henkilöstö ja muut kosmeettisten tuotteiden kehittämisprosessiin osallistuvat henkilöt: markkinoijat, laatupäälliköt, johdon edustajat sekä tutkimuslaitosten henkilöstö. Lisäksi koulutuksesta hyötyvät opiskelijat, jotka tarvitsevat perustiedot kosmeettisten tuotteiden kehittämisestä.

Tavoitteena on antaa yleiskuva kosmetiikan tutkimiseen käytetyistä soluviljelytesteistä ja selittää, miten kosmetiikkayrittäjät voivat hyötyä niistä. Luennolla käsitellään myös vaikuttavuustestejä, mukaan lukien ihmiskokeita ihoanalysaattoreiden avulla. Koulutus järjestetään osana Mity-Lab-projektin Talent-ohjelmaa.

Koulutusosio: Kesto: n. 1 t + keskustelu

Toteutustapa ja opetuskieli: Teams-koulutus englannin kielellä

Kouluttaja: Antonina Shvetsova, PhD, MITY, Oulun yliopisto

Koulutuksen sisältö:

• Soluviljelyn turvallisuustestit:
    • Sytotoksisuustestit
    • Fototoksisuustestit
    • Reaktiiviset happilajit (ROS) -määritys fotoreaktiivisuudesta
  • Kosmetiikan vaikuttavuustestit
  • Soluviljelytestien mahdollisuudet MITY:llä
  • Ihoanalysaattorit

Hinta: De minimis -tuella ja opiskelijoille maksuton, muille 90 € (sis. alv) (yritykset täyttävät de minimis -lomakkeen. Lomake lähetetään osallistujille ilmoittautumisen jälkeen)