Akateemisen lukuvuoden 2022-2023 avajaiset 14.9.

Kajaanin yliopistokeskuksen akateemisen lukuvuoden 2022-2023 avajaisia vietettiin keskiviikkona 14.9. Kaukametsän kongressi- ja kulttuurikeskuksessa. Ohjelmassa oli musiikkiesitysten lisäksi ajankohtaisia puheenvuoroja yliopistokeskuksen ja maailmantalouden nykytilasta.
Rehtoraatti Kajaanin yliopistokeskuksen akateemisen lukuvuoden avajaisissa 2022

Tilaisuuden aloitti Kajaanin yliopistokeskuksen johtaja Vesa Virtanen tervetuliaispuheellaan ja avajaispuheen piti Oulun yliopiston yhteistyösuhteiden rehtori Arto Maaninen. Kainuun metsäbiotalouden uudesta ekosysteemi-hankkeesta kertoi Woodpoliksen projektikoordinaattori Tuomo Määttä. Määtän mukaan kainuulainen visio on olla vuonna 2040 tunnettu edelläkävijä puurakentamisessa - tähän kuitenkin tarvitaan lisää yliopistotasoista tutkimusta ja yhteistyötä eri toimijoiden välillä.

Yhteistyöyliopistojen tervehdyksen avajaisjuhlaan toi tänä vuonna Lapin yliopiston tutkimusvararehtori Osmo Rätti. Musiikkiesityksistä vastasi Kaukametsän misiikkiopiston Pelimannipoppoo ja lopuksi lauloimme Nälkämaan laulun perinteiseen tapaan yhteislauluna.

Viimeksi päivitetty: 15.9.2022