ITÄPUU-hanke käyntiin yritysavajaisten juhlatunnelmissa

Xamkin teollisen puurakentamisen laboratorion yritysavajaiset järjestettiin perjantaina 24.5.2024 Savonlinnassa. Alan asiantuntijoita ja yritysedustajia oli koolla toista sataa henkeä ja sää oli mitä upein. Aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta koko päivän, ja lounasaikaan paikalliset Puruveden muikut lisukkeineen maistuivat hyvin ulkona. Yrityspuheenvuorot ja -esittelyt sekä laboratorion uudet tutkimuslaitteistot herättivät paljon innostusta ja uutta keskustelua syntyi toimijoiden kesken.
ITÄPUU-hanke käyntiin yritysavajaisten juhlatunnelmissa
Puurakentamisen laboratorion yritysavajaiset 24.5.2024 Savonlinnassa.

Näissä juhlatunnelmissa saatiin myös ltäpuu-hanke liikkeelle hanketoimijoiden ensikohtaamisen merkeissä paikan päällä, johon suuri osa hanketoimijoista pääsi koolle. Mukana olivat hankkeen päätoteuttaja Woodpoliksesta Kuhmosta ja osatoteuttajista Oulun Yliopiston mittausyksikkö Kajaanista, Luonnonvarakeskus Joensuusta ja Savonlinnasta sekä Kaakkois-Suomen ammatti korkeakoulu Savonlinnasta. Keskustelua ja ajatusten vaihtoa tapahtui aktiivisesti hankkeen sisällöstä ja tavoitteista, kohdaten samalla puualan yrityksiä ja suunnittelijoita. Tämän myötä Itäisen Suomen puutuoteklusteri jatkaa kehityskulkuaan eteenpäin.

Itäpuu-hankkeen puualan erikoisosaajia ryhmäkuvassa

Itäpuu-hankkeessa mukana olevia henkilöitä. Vasemmalta Martti Venäläinen LUKE, Erkki Verkasalo LUKE, Anni Harju LUKE, Ismo Mäkeläinen Woodpolis, Mikael Sykiäinen XAMK, Tuomo Määttä OY MITY ja Lasse Pulkkinen XAMK. Kuva: Juha-Pekka Ontronen

Viimeksi päivitetty: 29.5.2024