Luonnontuoteaiheisia työpajoja Kajaanin Impilinnassa

Mity-Lab-hanke järjestää lisää luonnontuoteaiheisia koulutuksia ja työpajoja. Koulutuksiin on saatu mukaan laaja joukko luonnontuotealan pk- ja mikroyrittäjiä ympäri Suomen sekä yrittäjyyttä suunnittelevia luonnontuotealan opiskelijoita. Hankkeen koulutuksilla pyritään parantamaan yritysten laadunhallinnan ja lainsäädännön osaamista osana tuotekehitystä. Koulutusten avulla yritysten tuotekehitys nopeutuu ja tuotteista tulee laadukkaampia. Työpajoihin osallistuville yrittäjille annetaan myös henkilökohtaista konsultointia oman tuotekehityksen tueksi.
Kuvituskuva laboratorionäytteestä

Maanantaina 26.9. järjestetään elintarvikkeiden fermentointi ja tuotekehitys -työpaja. Yrittäjät pääsevät kokeilemaan käytännössä oman fermentointiin liittyvän tuotteen valmistusta Kajaanin Impilinnan tuotekehityskeittiössä. Tätä ennen osallistujat kävivät koulutuksen 6.9. ja verkkokurssin tuotekehityksen ja fermentoinnin teoriasta, sekä saivat yrityskohtaista neuvontaa omaan tuotekehitysprojektiin liittyen laadunhallinta huomioiden.

Luonnonkosmetiikan työpaja järjestetään 3.11., jolloin yrittäjät pääsevät kokeilemaan oman luonnonkosmeettisen tuotteen valmistusta. Teoriaosuudessa 30.9. perehdytään luonnonkasvien uuttoihin, sekä emulsioiden ja tensidien hyödyntämiseen luonnonkosmetiikan tuotekehityksessä. Aiheet ovat nousseet suoraan yrittäjien tarpeista ja koulutus syventää osaamista niille, joilla kosmetiikan valmistamisen perusteet ovat jo hallussa.

Kouluttajana molempiin koulutuksiin toimii Heli Pirinen Idea Nature oy:sta. Mity-lab-hanke järjestää koulutukset ja lisätietoa aiheesta antaa projektitutkija Anni Hirvonen (anni.hirvonen(at)oulu.fi).

Viimeksi päivitetty: 21.9.2022