Terveydenhuollon tulevaisuuteen kurkistamassa

MITY on partnerina Pohjoinen periferia ja Arktis -interreg-ohjelman hankkeessa Looking to the future of innovation and technology in health care. Sen tarkoituksena on katsoa terveydenhuollon teknologiatarpeisiin pandemian muuttamassa maailmassa.

MITY on partnerina Pohjoinen periferia ja Arktis -interreg-ohjelman hankkeessa Looking to the future of innovation and technology in health care. Hanke sai rahoituspäätöksen juuri ennen joulua. Sen tarkoituksena on katsoa terveydenhuollon teknologiatarpeisiin pandemian muuttamassa maailmassa. Tämä tehdään järjestelmällisesti kvalitatiivisen tutkimuksen menetelmiä käyttäen. Havaintojen perusteella valmistellaan hakemus uuden ohjelmakauden ensimmäiseen varsinaiseen hakuun.

Hankkeen muut partnerit ovat Ulsterin yliopisto Pohjois-Irlannista, Skotlannin Ylämaan NHS eli julkisen terveydenhuollon järjestäjä (national health service) ja varsinaisen ohjelma-alueen ulkopuolelta USA:n itärannikolta University of New England. Apupartnereina on mukana useita yrityksiä ja terveydenhoidon toimijoita Pohjois-Euroopasta, Suomesta Kainuun sote ja Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri. Apupartnerina on mukana myös Venäjän Argangelista lääketieteellinen yliopisto, eli hankkeessa on sekä yhdysvaltalainen että venäläinen toimija tekemässä yhteistyötä muiden mukana.

Viimeksi päivitetty: 6.4.2022