inDemand - Terveydenhuollon organisaatioiden kanssa yhdessä luodut digitaaliset terveysratkaisut

inDemand

Projektin tiedot

Projektin kesto

Rahoittaja

Horisontti 2020 - Tutkimus- ja innovointitoimet (RIA)

Projektin rahoittaja

Horisontti 2020 - RIA

Rahoituksen määrä

2 499 940 EUR

Projektin koordinaattori

Yhteyshenkilö

Projektin kuvaus

inDemand-projektin tavoitteena oli luoda uusi malli, jossa terveydenhuollon organisaatiot ja yritykset kehittävät yhdessä eHealth-ratkaisuja julkisten alueellisten rahoittajien tukemana. Hanke toteutettiin kolmella pilottialueella: Murcian alueella (Espanja), Pariisin alueella (Ranska) ja Oulun alueella (Suomi). inDemand-lähestymistapa vahvistaa terveydenhuollon yksiköiden kykyä tunnistaa ja ratkaista systemaattisesti kehitystarpeitaan luomalla samalla lisää toimintamahdollisuuksia yksityisille yrityksille.

Toimintamallin avulla voidaan kehittää digitaalisia ratkaisuja, joilla on paremmat menestymismahdollisuudet sovellettavuuden suhteen, kun mukana yhteiskehittämisessä ovat myös loppukäyttäjät.

Projektin tulokset

• The inDemand Model - inDemand-toimintamallin kuvaus
  • inDemand-toimintamallin käyttöönotto EU-alueella
  • Esimerkki Oulun osahankkeessa kehitetystä innovatiivisesta eHealth-ratkaisusta:
    • Oulun yliopistollisen sairaalan ja yrityksen yhteistyön tuloksena kehitettiin imetysohjausapplikaatio, joka mahdollistaa perheille tasavertaista ja näyttöön perustuvaa ohjausta koko hoitoprosessin ajan sisältäen perus- ja erikoissairaanhoidon. Hankkeeseen integroituu myös tutkimusyhteistyö Oulun yliopiston kanssa.
    • Lisätietoja: INDEMANDSTORIES_BUDDYCARE (indemandhealth.eu)

Linkit

Yhteistyökumppanit

Projektin koordinaattori