OpenDigiTaito

Oulun yliopisto

Projektin vetäjä

Projektin kuvaus

OpenDigiTaito - Opettajankouluttajan digipedagoginen osaaminen ja oppimistaidot oppimisyhteisöissä on Oulun yliopiston Oppimisen ja koulutusteknologian tutkimusyksikön (LET) koordinoima opettajankoulutuksen kehittämishanke. LET toimii Oulun yliopistossa Kasvatustieteiden tiedekunnassa. Toiminnassa ovat mukana myös Lapin ja Itä-Suomen yliopistot.

Hankkeen avulla kehitetään opettajankoulutustehtävissä toimivien ammatillista ja pedagogista osaamista. Toimenpiteet suunnataan erityisesti opettajankouluttajien oppimistaitojen, digipedagogisen osaamisen ja yhteisöllisen osaamisen kehittämiseen. Toiminta kiinnittyy kehittäjäyhteisöissä tapahtuvaan opettajankoulutuksessa toteutettavien kurssien suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.

Yhteyshenkilö:
Projektipäällikkö Heikki Kontturi
heikki.kontturi@oulu.fi

Projektin toimenpiteet

Hankkeen keskeiset toimenpiteet ovat

1. Tutkimusperustaisten opintokokonaisuuksien suunnittelu, toteutus ja arviointi.
  2. Opintokokonaisuuksien yhteiskehittäminen oppimisyhteisöissä.
  3. Digipedagogisen strategian laatiminen.

Hanke hyödyntää aiempien opettajankoulutuksen kehittämishankkeiden (mm. OpenDigi) ja tutkimushankkeiden (mm. PREP21) tuloksia.