SosClim, Ilmastopolitiikan oikeudenmukaisuus – saamelaisten sopeutuminen ilmastonmuutokseen

SosClim

Ilmastopaneelin hanke 2021-2023.

Vastaava tutkija professori Jouni J. K. Jaakkola
Tutkija Klemetti Näkkäläjärvi
Tutkimusavustaja Suvi Juntunen

Projektin tiedot

Projektin kesto

Rahoittaja

Muu kotimainen

Projektin rahoittaja

Ympäristöministeriö

Rahoituksen määrä

40 135 EUR

Projektin koordinaattori

Muu yliopisto tai yksikkö

Yhteyshenkilö

Projektin kuvaus

Ilmastopaneelin hanke 2021-2023.

Partnerit:

• Suomen ympäristökeskus (SYKE)
  • Aalto yliopisto
  • Helsingin yliopisto
  • Turun yliopisto

Lisätietoa:

Projektin tulokset

Kivimaa P, Heikkinen M, Huttunen S, Jaakkola JJK, Juhola S, Juntunen S, Kaljonen M, Käyhkö J, Leino M, Loivaranta T, Lundberg P, Lähteenmäki-Uutela A, Näkkäläjärvi K, Sivonen MH, Vainio A. Ilmastopolitiikan oikeudenmukaisuuden arviointi (PDF). Suomen ilmastopaneelin raportti 1/2023.

Käännetty englanniksi: Kivimaa P, Heikkinen M, Huttunen S, Jaakkola JJK, Juhola S, Juntunen S, Kaljonen M, Käyhkö J, Leino M, Loivaranta T, Lundberg P, Lähteenmäki-Uutela A, Näkkäläjärvi K, Sivonen MH, Vainio A. Evaluation of justice in climate policy (PDF). The Finnish Climate Change Panel Report 3/2023. The Finnish Climate Change Panel; 2023.

Tutkimusryhmät