TiiM - Yritystiimien oppimisen ja yhteistyön metataitojen kehittäminen

TiiM-hankkeessa rakennetaan toimintamalli yritystiimien oppimisen ja yhteistyön metataitojen kehittämiseen. Metataidot ovat tiimityön strategiataitoja, joiden avulla tiimi pystyy esimerkiksi tunnistamaan ja ratkaisemaan tiimityöskentelyn haasteita. Toimintamallin tavoitteena on vahvistaa tuottavaa ja hyvinvointia tukevaa tiimityöskentelyä.

Rahoittajat

TiiM- project photo, hybrid team coaching session

Projektin tiedot

Projektin kesto

Rahoittaja

Euroopan rakenne- ja investointirahastot - Euroopan sosiaalirahasto (ESR)

Projektin koordinaattori

Oulun yliopisto

Projektin kuvaus

TiiM-hankkeen tavoitteena on rakentaa valmennuskonsepti, jossa yritystiimeille tarjotaan teknologiaa hyödyntävää konsultoivaa ohjausta tiimityöskentelyn metataitojen kehittämiseen.

TiiM-valmennukseen osallistuvat tiimit oppivat tiedostamaan ja kehittämään metataitojaan. Metataidot ovat tiimityön strategiataitoja, joiden avulla tiimi pystyy esimerkiksi tunnistamaan ja ratkaisemaan tiimityöskentelyn haasteita. Valmennuksessa tiimi saa tiimitason palautetta ja konkreettisia työkaluja tiimityöskentelyn ongelmien ratkomiseen.

Tiimikohtaisen valmennuksen lisäksi hankkeessa järjestetään koulutustilaisuuksia, joiden tavoitteena on hankkeessa kehitettävän toimintamallin levittäminen laajempaan käyttöön.

Innovatiivinen toimintamalli hyödyntää Oulun yliopiston LeaF-infrastruktuurin korkeatasoista teknologiaa sekä oppimisen ja vuorovaikutuksen tutkimusasiantuntijuutta. Hanke kohdistuu aloille, joilla on tapahtunut rakenteellisia muutoksia yksilökeskeisestä työstä kohti tiimeissä tehtävää luovaa tietotyötä.

Kehittämishanketta rahoittaa  Euroopan sosiaalirahasto ja toteutuksesta vastaa Oulun yliopiston  Oppimisen ja koulutusteknologian tutkimusyksikkö sekä Oulun yliopiston kauppakorkeakoulu.

Projektin koulutukset

Monisukupolvisen tiimityön johtaminen

Tiimityössä eri sukupolvet kohtaavat. Eri-ikäisten erilaiset odotukset ja kokemukset tiimityöskentelystä ovat olleet yksi tärkeä teema Oulun yliopiston tiimivalmennuksiin osallistuneille yrityksille.

Millaisia haasteita ja mahdollisuuksia monisukupolvisuus voi tuoda? Miten metataidot tukevat menestyksekästä monisukupolvista tiimityöskentelyä?

Tervetuloa BusinessAsemalla keskiviikkona 1.3.2023 klo 08:30–11:00 kuuntelemaan, keskustelemaan ja ideoimaan yhdessä monisukupolvisen tiimityön johtamista!

Tilaisuudessa ovat keskustelemassa eri sukupolvien edustajat eri aloilta. Koulutustapahtuman tavoitteena on jakaa asiantuntemusta ja tarjota osallistujille ideoita ja työkaluja monisukupolvisen tiimityöskentelyn tukemiseen.

Osallistuminen on mahdollista paikan päällä BusinessAseman tiloissa osoitteessa Hallituskatu 36 B, 90100 Oulu tai etäyhteydellä. Etäyhteyslinkki lähetään ilmoittautuneille sähköpostitse.

Voit ilmoittautua koulutukseen täältä

Katso tilaisuuden ohjelma tapahtumasivuilta.

Tapahtuman järjestäjänä toimii Oulun yliopiston TiiM-hanke yhteistyössä BusinessOulun kanssa.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Kohti tuottavampaa tiimityöskentelyä -koulutus

Mitä metataidot ovat, ja miten ne tukevat menestyksekästä tiimityöskentelyä? Millaisia asioita tulisi huomioida monikulttuurisessa tiimityöskentelyssä?

Koulutuksen tavoitteena on jakaa asiantuntemusta ja kokemuksia sekä tarjota osallistujille ideoita, työkaluja ja ajatuksia tuottavan tiimityöskentelyn tukemiseen ja tiimien johtamiseen. Lisäksi koulutuksessa käsitellään monikulttuurisen tiimityöskentelyn erityispiirteitä ja mahdollisten haasteiden ratkaisemista.

Tervetuloa kuuntelemaan, keskustelemaan ja ideoimaan yhdessä.

Koulutus järjestetään keskiviikkona 18.1.2022 klo 08:45–11:30 Oulun yliopiston kampuksella LeaF-tutkimusympäristön tiloissa.

Tapahtuman järjestäjänä toimii Oulun yliopiston TiiM-hanke yhteistyössä HENRY ry:n kanssa.

Voit ilmoittautua koulutukseen 16.1.2023 mennessä.

Monikulttuurinen tiimityön johtaminen -koulutus

Miten menestyksekäs monikulttuurinen tiimi toimii? Mitä vahvuuksia ja haasteita monikulttuurisuus tuo tiimityölle? Millaista on monikulttuurisen tiimin ongelmanratkaisu?

Koulutuksen tavoitteena on jakaa asiantuntemusta ja tarjota osallistujille käytännön ratkaisuja monikulttuuristen yritystiimien johtamiseen.

Tervetuloa kuuntelemaan, keskustelemaan ja ideoimaan yhdessä!

Koulutus on suunnattu Oulun seudun ja Pohjois-Pohjanmaan mikro- ja pk-yritysten henkilöstölle.

Koulutus järjestetään perjantaina 16.9.2022 klo 08:30–11:30 Oulun yliopiston LeaF

vuorovaikutuslaboratorion tiloissa.

Tapahtumaan on mahdollista osallistua myös etäyhteydellä.

Tapahtuma on maksuton.

Katso koulutuksen ohjelma tästä

Tiimityöskentelyn johtaminen yritysten hybridiarjessa

Miten menestyksekäs tiimi toimii hybridiarjessa?

Miten metataidot tukevat tiimityöskentelyä?

Näitä teemoja käsitellään Tiimityöskentelyn johtaminen yritysten hybridiarjessa-koulutuksessa. Koulutuksen tavoitteena on tarjota osallistujille ideoita yritystiimien johtamiseen ja etätyöskentelyn tuomien haasteiden ratkaisemiseen.

Tervetuloa maksuttomaan koulutukseen!

Koulutus järjestetään perjantaina 6.5.2022 klo 08:30–11:30 Oulun yliopiston kampuksella LeaF-vuorovaikutuslaboratorion tiloissa. Koulutukseen on mahdollista osallistua myös etäyhteydellä.

Katso koulutuksen ohjelma tästä

Jätä yhteystiedot Tee ennakovaraus valmennukseen

TiiM-valmennuksen rakenne

29.3.2022 I Niina Palmu ja Marika Koivuniemi:

Kun etäpalaveri vähentää väsymystä

14.1.2022 | Niina Palmu ja Marika Koivuniemi:

Oulun yliopistosta tukea yrityksille tiimityöskentelyn haasteiden ratkaisemiseen

Projektitiimi

Tietosuojailmoitukset

TiiM-hankkeen ja tieteellisen tutkimuksen tietosuojailmoituksen voit ladata täältä.

Privacy Notice for TiiM Project and Scientific Research, download here.

Euroopan sosiaalirahaston (ESR) rahoittamiin hankkeisiin osallistuvista henkilöistä kerättävät henkilötiedot voit ladata täältä.