Niina Palmu
Kasvatustieteen maisteri
Oppimisprosessit, sosiaalisesti jaettu oppimisen säätely, tiimioppiminen, arkioppiminen
Oppiminen ja oppimisprosessit
Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta
Tutkin tiimien oppimisprosesseja, erityisesti tiimin jäsenten vuorovaikutuksen ja sosiaalisesti jaettun oppimisen säätelyn yhteyttä. Tämä teoreettinen viitekehys kuvaa, kuinka tiimit yhdessä suunnittelevat, seuraavat ja mukauttavat oppimisstrategioitaan hallitakseen kognitiivisia, emotionaalisia sekä motivaatioon ja toimintaan liittyviä tiimityön haasteita.
Oppimisen säätely viittaa tarkoituksellisiin toimiin, joita yksilöt ja tiimit tekevät kohdatessaan uusia haasteita, epävarmuutta tai epäonnistumisia. Keskeinen osa tätä prosessia on metatason ajattelu, kyky reflektoida omaa ajattelua ja ohjata sitä tavoitteellisesti.
Tutkimukseni käytännön merkitys korostaa arkioppimisen roolia organisaatioissa, erityisesti tiimityössä. Vaikka monet organisaatiot investoivat koulutusohjelmiin, myös arjen työssä spontaanisti ja tilannesidonnaisesti tapahtuva oppiminen on tärkeää. Tunnistamalla ja tukemalla oppimisen säätelyä voidaan edistää merkityksellisiä ja kestäviä muutoksia, jotka vahvistavat tiimien toimivuutta ja menestystä työelämässä.
Tutkimusaiheet
- Oppimisprosessit, sosiaalisesti jaettu oppimisen säätely, tiimioppiminen, arkioppiminen
Tutkijan tiedot

Yhteystiedot
Sähköposti
Puhelinnumero