The Hanging Garden -kukkasidontanäyttely kasvitieteellisessä puutarhassa

Keskellä pimeintä syystalvea on jälleen aika tulla ihailemaan The Hanging Garden -kukkasidontanäyttelyä Oulun yliopiston kasvitieteellisen puutarhan Romeo- ja Julia-kasvihuoneisiin (Kaitoväylä 5). Vapaa pääsy.
Kukkasidontatöitä aiemmasta näyttelystä

Tapahtuman tiedot

Aika

Paikka

Oulun yliopiston kasvitieteellinen puutarha (Kaitoväylä 5)

Järjestyksessään jo neljäs The Hanging Garden -kukkasidontanäyttely on avoinna 24.–29.11. arkisin kello 10–18 sekä lauantaina ja sunnuntaina klo 10–16. Vapaa pääsy.

Näyttelyn työt ovat OSAOn puutarhuri- ja floristiopiskelijoiden suunnittelemia ja toteuttamia. Näyttelyssä nähdään toinen toistaan viehkeämpiä kukkasidontatöitä, jotka tarjoavat ihailtavaa ja ihmeteltävää koko perheelle.

Kukkasidontanäyttelyn inspiraationa on yksi antiikin Kreikan seitsemästä ihmeestä, Babylonin riippuvat puutarhat. Töiden suunnittelussa ja materiaalivalinnoissa opiskelijat ovat perehtyneet kasvitieteellisen puutarhan kasveihin ja erilaisiin kasvillisuusvyöhykkeisiin, jotka ovat toimineet kukkasidontatöiden inspiraation lähteinä.

Puutarha-alan perus- ja ammattitutkinnon floristiikan koulutusta järjestetään OSAOssa Kempeleessä.

Viimeksi päivitetty: 22.11.2023