Mikroyritykset Suomi Areenassa: Mikrot ovat makroa, 14.7. klo 16.00-16.45

Oulun yliopiston Kerttu Saalasti Instituutti järjestää Suomi Areenassa paneelikeskustelun teemalla "Mikroyritykset SuomiAreenassa: mikrot ovat makroa". Tule joko paikan päälle Poriin MTV-lavalle tai katso streamina tai tallenteena MTV:n palvelussa!
Suomi Areenan ja Oulun yliopiston logot

Tapahtuman tiedot

MTV-lava, Porin kauppatori ja MTV-palvelu

Vieraile tapahtumassa

Ylen uutisankkurin ja tuottajan, Petteri Löppösen luotsaamana aiheesta ovat keskustelemassa enkelisijoittaja Ali Omar, yrittäjyysstrategiatyötä vetävä TEM:in neuvotteleva virkamies Jaana Lappi, Estonian Enterprisen entinen johtaja ja NewCon business-neuvonantaja Valdar Liive, nuorena veljiensä kanssa maalausyritys Sorcolorin perustanut Tuomas Soronen sekä Oulun yliopiston Kerttu Saalasti Instituutin johtaja, professori Matti Muhos.

Keskustelun lähtökohtana on mikroyritysten merkittävä rooli taloutemme kasvun kannalta: 93 % EU:n alueen yrityksestä on alle 10 työntekijän mikroyrityksiä. Keskustelussa tuodaan esiin mahdollisia ratkaisuja siihen, kuinka yrityskenttämme enemmistö voisi kehittää vientiään ja kasvaa. Kuinka saamme kiinni muut Pohjoismaat ja Viron, joissa perustamisaktiivisuus on reilusti suurempaa kuin meillä? Mitä ovat ne aineelliset ja aineettomat resurssit, joita kasvuun ja vientiin tarvitaan? Mikä motivoisi perustamaan lisää yrityksiä - jo nuorena? Onko niin, että yritysten kasvutavoitteet joko toteutuvat tai kaatuvat yrittäjien oman osaamisen, kunnianhimon ja ponnistelujen seurauksena?

Keskustelussa tuodaan esille esimerkkejä yritysten perustamisaktiivisuutta lisäävistä tekijöistä, prosesseista ja parhaista käytännöistä. Millaisia tukiverkkoja yrittäjille on / pitäisi olla?​

Koko ohjelmisto on katsottavissa maksutta MTV Katsomossa (mtv.fi, mtv-sovellus). Tämän keskustelun näet tämän linkin kautta (linkki alkaa toimia keskustelua edeltävänä päivänä). Omalla SuomiAreena tv-kanavalla antenniverkossa näytetään ohjelmiston parhaat palat.

SuomiAreena, Porin MTV-lava ja MTV Katsomo, torstaina 14.7.2022 klo 16.00-16.45.

Ohjelmaa päivitetty 15.6.2022.

Viimeksi päivitetty: 4.7.2022