Osallistu ja vaikuta Oulun yliopistossa

Miten sinä voit vaikuttaa yliopistoyhteisön arkeen ja Oulun yliopiston tulevaisuuteen? Millaisista asioista yliopiston hallituksessa ja yliopistokollegiossa päätetään? Millaista on edustaa henkilöstöä ja opiskelijoita?

Tapahtuman tiedot

Vieraile tapahtumassa

Vaalit lähestyvät ja kutsuimme opiskelijoiden ja henkilöstön edustajia studioon kertomaan omista kokemuksistaan. Keskustelemassa ovat hallituksesta lehtori Jukka Hiltunen sekä yliopistokollegiosta hallinnollinen koordinaattori Sirpa Aalto ja opiskelija Miriam Putula. Tilaisuuden juontaa opiskelija Emma Hulkkonen. Keskustelun kieli on suomi ja keskustelu simultaanitulkataan englanniksi (tarkemmat ohjeet tulkkauksen kuunteluun englanninkielisessä tapahtumakuvauksessa).

Henkilöstön hallintovaalit ja opiskelijoiden edustajistovaalit järjestetään syksyllä 2021. Henkilöstö ja professorit valitsevat edustajansa yliopiston hallitukseen, yliopistokollegioon ja tiedekuntahallituksiin hallintovaaleilla. Opiskelijoiden edustajat yliopiston hallintoon valitsevat ylioppilaskunnan edustajisto ja hallitus. Edustajisto valitsee kaksi opiskelijaedustajaa yliopiston hallitukseen, sekä opiskelijoiden edustajat yliopistokollegioon. Muut hallinnon opiskelijaedustajat valitsee hakemusten perusteella ylioppilaskunnan hallitus.

Tilaisuuden järjestää Oulun yliopisto ja Oulun yliopiston ylioppilaskunta.

Tervetuloa!

Viimeksi päivitetty: 14.9.2021