SuomiAreenan keskusteluissa mukana Oulun yliopiston tutkijoita

Useita Oulun yliopiston tutkijoita osallistuu yhteiskunnallisen festivaalin SuomiAreenan paneelikeskusteluihin Porissa 27.–30.6. Tutkijamme keskustelevat vetytaloudesta, kaupunkiluonnosta ja yrittäjyydestä.
SuomiAreenan lavalla henkilöitä istumassa taustalla iso sininen ja punainen näyttö
SuomiAreenan lavalla paneelikeskustelu meneillään kesällä 2022.

Tapahtuman tiedot

Aika

Paikka

Pori, mtv.fi ja MTV Katsomo

Suomen vetytalouden tulevaisuudesta keskustellaan Vetyareenalla. Vetytalous mullistaa maailmaa ja Suomessa se tarkoittaa mm. uusia työpaikkoja, vientituloja, vihreää kasvua ja kestävää hyvinvointia. Professori Timo Fabritius on mukana tiistaina 27.6. klo 15.15–16 paneelikeskustelussa Osaatko puhua vetyä – vetytalouden osaamistarpeet.

Luonto takaisin kaupunkiin -paneelikeskustelussa pohditaan, miten maankäytön suunnittelulla ja viherryttämisellä luodaan terveyttä ja hyvinvointia edistäviä kaupunkiympäristöjä tuleville sukupolville ja tuetaan yhteiskunnan taloudellista kantokykyä. Keskustelussa keskiviikkona 28.6. klo 16–16.45 mukana on professori ja Kaupunkisuunnittelu pandemioiden ennaltaehkäisyn välineenä -hankkeen (RECIPE) johtaja Helka-Liisa Hentilä.

Miksi yritykset eivät kasva? -paneelikeskustelussa puhutaan siitä, miksi suomalaisten pk-yritysten kasvuhakuisuus on ollut viime vuosina laskussa. Kansantalouden ja hyvinvoinnin näkökulmasta yritysten kasvu olisi toivottavaa, sillä kasvavat yritykset investoivat, työllistävät ja luovat uusia innovaatioita. Paneeliin 30.6.2023 klo 13–13.45 osallistuu Oulun yliopiston Kerttu Saalasti Instituutin johtaja, professori Matti Muhos.

Kerttu Saalasti Instituutin kehityspäällikkö ja mikroyrittäjyyden valtakunnallisen tutkimuksen ja koulutuksen tehtävän ohjelmajohtaja Martti Saarela on mukana 30.6. klo 13–13.45 järjestettävässä Patentti- ja rekisterihallituksen keskustelussa Digi ja yrittäjän arki – Hyvästit paperien pyörittelylle.

Keskusteluja voi katsoa suorana MTV Katsomossa tai myöhemmin tallenteena (mtv.fi ja MTV Katsomo -sovellus).

Viimeksi päivitetty: 26.6.2023