SuomiAreenan UNIC-keskustelu ke 14.7. klo 13: Eurooppa-yliopisto moniäänisyyttä virittämässä

Suosittu keskustelutapahtuma Suomi-Areena tuo esiin Eurooppa-yliopisto UNICin kumppaneineen aiheenaan Euroopan moniäänisyys.
NuoretSyovatJaateloa_Auringossa

Tapahtuman tiedot

Aika

Vieraile tapahtumassa

Rakennemuutoksesta jaloilleen selvinneet jälkiteollisen vaiheen kaupunkialueet rakentavat yliopistojensa tahdittamana tulevaisuuden Eurooppaa. Mikä on yliopistojen rooli alueidensa elinvoiman kehityksessä ja miten niiden vaikuttavuutta voidaan edelleen vahvistaa?

Oulun yliopiston järjestämässä keskustelussa nostetaan esiin moniäänisyyden uusi taso ”Superdiversity” ja sen merkitys inhimilliselle, taloudelliselle ja yhteiskunnalliselle hyvinvoinnille. Miten kulttuureiden, kielten, kansalaisuuksien ja elämäntapojen moninaisuus rikastavat ja haastavat Euroopan kaupunkialueita? Yhteinen eurooppalainen korkeakoulualue kouluttaa tulevaisuuden maailmankansalaisia eurooppalaisten perusarvojen; ajattelun- ja liikkumisen vapauden sekä syrjinnästä vapaan ja sosiaalista vastuuta kantavan toiminnan varaan.

Teemoista keskustelemassa Eurooppa-ministeri Tytti Tuppurainen, Oulun kaupunginhallituksen puheenjohtaja Mirja Vehkaperä, Vuolle Setlementti -yhdistyksestä Luz Peltoniemi ja Oulun yliopistolta koulutusrehtori Tapio Koivu, kansainvälisen kasvatuksen professori Elina Lehtomäki sekä opiskelija Eetu Leinonen. Juontajana on ulkomaantoimittaja Janne Hopsu.

Suomi-Areena keskusteluja voi seurata mtv-palvelussa ja sosiaalisessa mediassa #SuomiAreena -tunnisteella.

Lue lisää Eurooppa-yliopisto UNICista

Viimeksi päivitetty: 12.7.2021