Työpajasarja: Kuinka hyödynnät MVP:n yrityksesi strategiassa? 7.6. ja 21.6. klo 9-13

Opi miksi Minimum Viable Product (MVP) on keskeinen tekijä yrityksesi kasvun ja uudistumisen kannalta, ja miten sitä voi käytännössä hyödyntää yrityksesi tuote- ja palvelukehityksessä!

ryhmä ihmisiä kuuntelee puhujaa

Tapahtuman tiedot

Aika

Paikka

Oulun yliopiston Linnanmaan kampus, Erkki Koiso-Kanttilan katu, Tellus

Mitä: Opi miksi Minimum Viable Product (MVP) on keskeinen tekijä yrityksesi kasvun ja uudistumisen kannalta, ja miten sitä voi käytännössä hyödyntää yrityksesi tuote- ja palvelukehityksessä.

Missä & Milloin: Ti 7.6. klo 9-13 Oulun yliopiston Linnanmaan kampus, Tellus Galaxy-tila

Päivän aikana tarjoillaan sekä aamukahvi/tee että lounas. Työpajaan otetaan yhteensä 15 osallistujaa (max. 2 osallistujaa per yritys). Työpaja on maksuton, mutta se lasketaan De Minimis-tuen alaiseksi toiminnaksi.

Kenelle: Työpaja on tarkoitettu Pohjois-Pohjanmaan alueen pk- ja mikroyrityksille henkilökuntineen.

Järjestäjä: Koulutuksen järjestää Oulun yliopiston koordinoima InnoAID-hanke (ESR) yhteistyössä Oulu Startup Incubator -yrityshautomon kanssa.

Päivän rakenne:
1) Luento: Mikä MVP on ja miten se eroaa POC/Prototype/Pilot-ajattelusta
2) Työpaja: MVP:n hyödyntäminen omalle tuotteelle/palvelulle
3) Keskustelu: Mahdollisuus jakaa tuotekehityskokemuksia ja kuulla kuinka yhteistyö yliopiston kanssa voisi auttaa tuotekehitystäsi

Ennen työpajaa osallistujille tarjotaan hyödylliset ennakkomateriaalit, joiden avulla he voivat tutustua työpajassa käsiteltäviin aiheisiin jo etukäteen.

Kouluttajat:
Tuotekehitysinnovaatioiden asiantuntija Lauri Repokari tiimeineen on vienyt läpi satoja yritysten rahoittamia kaupallisia ja akateemisia tuotekehitysprojekteja. Akateemisella urallaan hän on toiminut professorina kolmella eri mantereella (esim. Stanford University, USA), jonka lisäksi hän on ollut keskeisessä roolissa rakentamassa monialaisia innovaatioyksikköjä mm. CERNin ja Siemens Chinan kanssa. Yrittäjänä sekä sijoittajana hän on tehnyt useita onnistuneita exitejä USAssa ja Euroopassa.

Heikki Ailinpietillä on pitkä ja laaja kokemus kansainvälisestä tuotekehitystyöstä ja verkostojen rakentamisesta. Nykyisessä tehtävässään hän on perehtynyt erityisesti startup yritysten haasteisiin sekä startup ja innovaatio ekosysteemeihin.

Jarkko Ruottisella on kokemusta vaativien toimialojen johtamisen- ja johtamisjärjestelmien kehittämisestä kansainvälisissä pk-yrityksissä. Nykyisessä tehtävässään on keskittynyt startup ja pk-yritysten yritysten liiketoiminnan kehittämiseen.

Ilmoittaudu (ohjelma on sama molemmissa):
7.6.2022
21.6.2022