UNIC CityLabs: Ruoan ja muuttoliikkeen välinen yhteys - innovaatiot ja haasteet

UNIC CityLabs järjestää verkkotapahtuman aiheesta "Exploring the connection between food and migration". Tapahtuman järjestävät yhdessä UNIC Liege ja Oulu.
A food market with people walking around and fresh vegetables offered in baskets

Tapahtuman tiedot

Aika

Paikka

Vieraile tapahtumassa

Osallistu interaktiiviseen tapahtumaan, jossa tutkimme ruoan ja muuttoliikkeen välistä yhteyttä UNIC-allianssin asiantuntijoiden kanssa ja esittelemme erilaisia kansalaisaloitteita. Tilaisuudessa keskitytään lyhyisiin esityksiin, joita seuraa paneelikeskustelu kaikkien puhujien kanssa.

TLDR:

Kenelle: Tapahtuma on suunnattu tutkijoille, opiskelijoille, järjestöille ja aiheesta kiinnostuneille kansalaisille.

Milloin: 24.05.2023, klo 14:30-16:30

Missä: Verkossa Zoomin kautta. Linkki lähetetään lähempänä tapahtumapäivää ilmoittautuneille osallistujille. Rekisteröitymislinkki.

Kieli: englanti

Puhujat:

• Elsa Mescoli, apulaisprofessori (Associate Professor) ja postdoc-tutkija, yhteiskuntatieteiden tiedekunta, Liegen yliopisto, Belgia.
  • Elodie Razy, apulaisprofessori (Associate Professor), yhteiskuntatieteiden tiedekunta, Liegen yliopisto, Belgia.
  • Mélanie Vivier, väitöskirjatutkija, Liegen yliopisto, Belgia
  • Janja Hauschild, Le Monde des Possibles, Liege, Belgia
  • Roger Norum, apulaisprofessori (Associate Professor), humanistinen tiedekunta, Oulun yliopisto
  • Holly Conolly, Zestii Kitchensin perustaja (Co-Founder), Oulu, Suomi
  • Joffy Conolly, yliopisto-opettaja & väitöskirjatutkija (doctoral researcher), Oulun yliopisto

Ohjelma:

14.30- 14.35: Tervetuloa

14.35- 14.45: Johdatus ruoan ja muuttoliikkeen tutkimukseen, Elsa Mescoli

14.45- 15.05: Esitys ja Q&A, Roger Norum

15.05-15.25: "An Insight into Migrants' and their Children's Participation in Food", Elodie Razy ja Mélanie Vivier tarkastelevat maahanmuuttajien ja heidän lastensa osallistumista ruokaan (Belgia, Food2Gather-hanke).

15.25-15.30: Tauko

15.30-15.35: Holly Conolly, Zestii Kitchensin perustaja (Co-Founder)

15.40-15.45: Janja Hauschild, Le Monde des Possibles

15.45-16.25: Paneelikeskustelu kaikkien puhujien kanssa Joffy Conollyn johdolla