UniOulu Science Day oheistapahtuma: Living Science Library, klo 11-12:30

Tiede ei ole pölyttynyt vanha juttu, vaan hyvinkin ajankohtaista! Juhlitaan tätä alati muuttuvaa ja monipuolista alaa yhdessä Living Science Library -kirjastossamme!

Tapahtuman tiedot

Tellus Linnanmaa lobby

Elävässä tiedekirjastossamme haluamme tuoda esille Oulun yliopistossa tehdyn tutkimuksen moninaisuutta ja kertoa tutkijoidemme tarinoita. Haluaisitko tietää, miltä tuntuu työskennellä eri puolilla maapalloa? Miten professorimme ja tutkijamme aloittivat uransa akateemisessa maailmassa? Miten päästä tohtoriopinnoissa alkuun?

Täällä voit tavata kokeneita tutkijoita ja kuulla, miten he ovat edenneet akateemisessa maailmassa, ja voit vapaasti kysyä heidän ajatuksiaan sinulle ajankohtaisista asioista. Living Science Library on saanut inspiraationsa ihmiskirjaston konseptista, joka luo tilan avoimelle vuoropuhelulle. Täällä ihmisistä tulee kirjoja, joita kaikki kiinnostuneet voivat lainata, ja he kertovat tarinoitaan ja vastaavat esiin nouseviin kysymyksiin. Tutkijat kertovat tutkimuksestaan ja tieteellisestä urastaan kiinnostuneille kävijöille opiskelijoista professoreihin. Kävijät voivat esittää kysymyksiä ja neuvoja, keskustella tutkijoiden kanssa ja inspiroitua heidän tarinoistaan.

Tapahtuma on osa UniOulu Science Day-tapahtuman ohjelmaa.

Viimeksi päivitetty: 27.3.2023