08.12.2023 Väitös Nainen paikallaan. Oululaisen tervaporvarinrouva Jeanette Snellmanin (1817-1878) elämäntapa
01.12.2023 Väitös Digitaalinen taikapiiri: Lisätyn todellisuuden pelien fyysisesti aktivoivat ominaisuudet pohjoisessa kontekstissa
24.11.2023 Väitös Varhainen kielellinen kehitys: yhteydet sosioemotionaaliseen kehitykseen ja äidin vuorovaikutustyyliin
03.11.2023 Väitös Kerro se niin kuin se todella oli. Historiografisen tiedon muodosta, olettamuksista ja perusteluista
01.09.2023 Väitös Traumaa uudelleen kohtaamassa: Nykyaikainen amerikkalainen runous, journalismi ja trauma
10.02.2023 Väitös Fonologiset taidot 3;6 iässä. Yhteydet sanastotaitoihin, kuulonvaraiseen sanojen erotteluun sekä lukivalmiustaitoihin
10.02.2023 Väitös Repatriaatiosta rematriaatioon. Saamelaisen kulttuuriperinnön palautuspolitiikan haasteet ja mahdollisuudet
04.02.2023 Väitös Kolttasaamelaisen kyläkokousjärjestelmän vaikuttamisen strategiat ja taktiikat 1920-1979
27.01.2023 Väitös ”Täällä on merkitystä mihin sukuun synnyt, se vaikuttaa kaikkeen.” Historiatietoisuuden muotoutuminen ja merkitykset Suomen saamelaisalueen tyttöjen elämässä
16.12.2022 Väitös Toimijuus ja normi. Lingvistinen diskurssianalyysi vapaaehtoisen lapsettomuuden kulttuurisista merkityksistä
03.12.2022 Väitös Kyröläisten juuret: nimistöhistoriallinen tutkimus Kyrönjokilaakson asutuksesta keskiajalta 1600-luvulle
02.12.2022 Väitös Yhteistyön vahvistamisen ja edistämisen vuorovaikutuskäytänteet monikansallisessa YK:n sotilastarkkailijakoulutuksessa
11.11.2022 Väitös Kitkaa ja kehollista epämukavuutta. Transsukupuolisten ihmisten kokemuksia kehollisesta tiedosta ja tietokäytännöistä
14.10.2022 Väitös Halua tutkimassa. Seksuaali- ja sukupuoli-identiteettien käsittely fanifiktioyhteisöissä
17.06.2022 Väitös Sosiopragmaattisen ymmärtämisen neuraalinen perusta nuorilla autismikirjon aikuisilla
10.06.2022 Väitös Psykosomaattiset yhteydet: Mielen ja kehon vuorovaikutuksen historiat suomalaisessa lääketieteessä, n. 1945-2000
10.06.2022 Väitös Tulevat kieltenopettajat suunnittelemassa kielenoppimista hybrideissä ympäristöissä