10.02.2023 Väitös Fonologiset taidot 3;6 iässä. Yhteydet sanastotaitoihin, kuulonvaraiseen sanojen erotteluun sekä lukivalmiustaitoihin
10.02.2023 Väitös Repatriaatiosta rematriaatioon. Saamelaisen kulttuuriperinnön palautuspolitiikan haasteet ja mahdollisuudet
04.02.2023 Väitös Kolttasaamelaisen kyläkokousjärjestelmän vaikuttamisen strategiat ja taktiikat 1920-1979
27.01.2023 Väitös ”Täällä on merkitystä mihin sukuun synnyt, se vaikuttaa kaikkeen.” Historiatietoisuuden muotoutuminen ja merkitykset Suomen saamelaisalueen tyttöjen elämässä
16.12.2022 Väitös Toimijuus ja normi. Lingvistinen diskurssianalyysi vapaaehtoisen lapsettomuuden kulttuurisista merkityksistä
03.12.2022 Väitös Kyröläisten juuret: nimistöhistoriallinen tutkimus Kyrönjokilaakson asutuksesta keskiajalta 1600-luvulle
02.12.2022 Väitös Yhteistyön vahvistamisen ja edistämisen vuorovaikutuskäytänteet monikansallisessa YK:n sotilastarkkailijakoulutuksessa
11.11.2022 Väitös Kitkaa ja kehollista epämukavuutta. Transsukupuolisten ihmisten kokemuksia kehollisesta tiedosta ja tietokäytännöistä
14.10.2022 Väitös Halua tutkimassa. Seksuaali- ja sukupuoli-identiteettien käsittely fanifiktioyhteisöissä
17.06.2022 Väitös Sosiopragmaattisen ymmärtämisen neuraalinen perusta nuorilla autismikirjon aikuisilla
10.06.2022 Väitös Psykosomaattiset yhteydet: Mielen ja kehon vuorovaikutuksen historiat suomalaisessa lääketieteessä, n. 1945-2000
10.06.2022 Väitös Tulevat kieltenopettajat suunnittelemassa kielenoppimista hybrideissä ympäristöissä
13.05.2022 Väitös Kuvallinen kulttuuriperintömme. Tunne- ja representaatiotutkimus suomalaisista toisen maailmansodan valokuvista
22.04.2022 Väitös ”Kieli on sielun sormenjäljet”. Pohjois-Fennoskandian ja Romanian suomalais-ugrilaisten vähemmistöjen kielinarratiivit identiteetin rakentajana
02.04.2022 Väitös Vallan ja tiedon rajamailla. Kruunun ja Pohjanmaan käskynhaltijoiden vallankäyttö 1600-luvun alussa
03.12.2021 Väitös Lapsen kuolema. Traumaattinen suru kotimaisessa omaelämäkerrallisessa kirjallisuudessa
03.12.2021 Väitös Monikieliset käytänteet tandem-oppimisessa. Empiirinen tutkimus saksalais-suomalaisista tandem-keskusteluista