Biologian tutkinto-ohjelma palkittiin ansiokkaana koulutuksen kehittäjänä

Oulun yliopisto ja Oulun yliopiston ylioppilaskunta OYY ovat yhdessä palkinneet biologian tutkinto-ohjelman ansiokkaasta koulutuksen kehittämisestä.
Koulutusvararehtori Mirja Illikainen ojentaa herkkukorin tutkinto-ohjelmavastaava Lumi Viljakaiselle.

Huomionosoituksen perusteluiden mukaan tutkinto-ohjelmassa on ollut aktiivinen kehittämisote: ”Tutkinto-ohjelmassa on tehty systemaattista koulutuksen kehittämistä jo useiden vuosien ajan, mikä näkyy myös erinomaisissa Kandipalautteen laatupisteissä. Tutkinto-ohjelman vastuuhenkilön johdolla on tehty määrätietoisia ja rohkeita uudistuksia. Erityisen ansiokkaaksi kehittämistoimenpiteeksi on tunnistettu tutkinto-ohjelman sisältä nimetyn työryhmän toteuttama työelämäyhteistyön vahvistaminen OPS-työssä: tutkinto-ohjelmassa on toteutettu alumnikysely 230 alumnille sekä kehittämistyöpaja työelämäedustajille. Alumnikyselyn tulosten ja työpajassa käydyn keskustelun perusteella tutkinto-ohjelmassa kehitetään koulutuksen työelämäyhteyttä ja ohjelman vetovoimaa.”

Tutkinto-ohjelman vastuuhenkilönä toimii yliopistonlehtori Lumi Viljakainen (kuvassa oikealla), ja huomionosoituksen luovutti rehtorien kesäkahveilla koulutusvararehtori Mirja Illikainen.

Yliopisto ja ylioppilaskunta keräsivät ehdotuksia huomionosoituksen saajiksi koulutuksen johtoryhmän kautta.

Viimeksi päivitetty: 29.5.2024