Business Process Modeling viimeisen kerran keväällä 2021

Business Process Modeling (BPM) -kurssi järjestetään varsinaisena toteutuksena viimeisen kerran tänä keväänä. Ensi kesänä tai ensi lukuvuonna on vielä mahdollisuus suorittaa kyseinen kurssi itseopiskeluna tentillä, harjoitustyöllä tai vastaavalla tavalla.

Jos olet aloittanut kandiopintosi syksyllä 2019 tai aiemmin, jolloin kurssi kuuluu pakollisiin opintoihisi, voit valita seuraavista vaihtoehdoista:

1) Osallistu BPM-kurssille nyt keväällä 2021 periodissa 4.

- Jos olet noudattanut ja noudattamassa tiukasti opetussuunnitelmaa, periodin 4 kuormitus nousee, koska myös muut silloin järjestettävät kurssit ovat tärkeitä etenemisen kannalta (pääsyvaatimus Kandidaattiprojektiin tammikuussa 2022).

- Jos et ole edennyt täysin opetussuunnitelman mukaisesti, voit tarvittaessa keskustella omaopettajasi kanssa, miten opinnot kannattaa ajoittaa.

2) Suorita kurssi ensi kesänä itsenäisenä opiskeluna (kesäsuoritusmahdollisuus).

3) Suorita kurssi ensi lukuvuonna itsenäisenä opiskeluna (viimeinen mahdollisuus).

4) Korvaa kurssi uudella Liiketoimintaprosessien johtaminen ja mallintaminen -kurssilla, joka järjestetään ensimmäisen kerran keväällä 2022 periodissa 3.

- Jos olet noudattanut ja noudattamassa tiukasti opetussuunnitelmaa, kevään 2022 periodikuormitusta voi tasata tekemällä LuK-tutkielmaa periodin 3 sijasta vain periodissa 4.

- Jos et ole edennyt täysin opetussuunnitelman mukaisesti, ota yhteyttä omaopettajaasi viimeistään elokuussa tarkistaaksesi opintosuunnitelmasi.

Muutos liittyy opetussuunnitelmauudistukseen, jonka mukainen rakenne ja kurssit otettiin käyttöön vuosikurssi kerrallaan syksystä 2019 alkaen. Ihminen, organisaatio ja tietojärjestelmien suunnittelu -moduulin ja maisterivaiheen Information Systems -suuntautumisvaihtoehdon uudet kurssit on otettu käyttöön vuotta myöhemmin, syksystä 2020 alkaen. Ensi lukuvuonna on siis tilanne, jossa kaikki kurssit ovat uuden opetussuunnitelman mukaisia, kun myös "yksinäisenä" kolmanteen vuoteen sijoitetun Business Process Modeling -kurssin sijasta järjestetään uusi kurssi Data-analytiikka liiketoiminnan tukena. Tällä järjestelyllä pääsemme siis tarjoamaan uutta, erittäin ajankohtaista kurssia jo ensi lukuvuonna.

Huomaa, että sinulla on mahdollisuus suorittaa myös Data-analytiikka liiketoiminnan tukena -kurssi valinnaisina opintoina keväällä 2022. Se ei ole päällekäinen minkään aiemman kurssin kanssa, mutta varmasti kiinnostava ja hyödyllinen kaikille opiskelijoillemme.

Jos olet aloittanut kandiopintosi syksyllä 2019 tai aiemmin ja sinulla on jäänyt joitain vanhoja kursseja suorittamatta opetussuunnitelman mukaisina ajankohtina, selvitä korvaavuustaulukon avulla, mitä uusia kursseja tarvitset niiden tilalle. Voit myös siirtyä uudempaan tutkintorakenteeseen, jolloin jo suorittamasi kurssit korvaavat määriteltyjä uusia kursseja. Korvaavuustaulukko on Opiskelijalle-sivuston Opinto-oppaat-sivun lopussa.

Muistathan olla yhteydessä omaopettajaasi henkilökohtaisessa opintosuunnitelmassasi (HOPS) tapahtuvista muutoksista. Mikäli sinulla on mitään kysyttävää näistä tai muista opintoihisi liittyvistä asioista, ole yhteydessä omaopettajaasi tai koulutuksen lähipalveluihin.

Viimeksi päivitetty: 5.4.2021