EBSCO eBook Collection – jatkuvasti täydentyvä valikoima e-kirjoja eri akateemisilta aloilta

EBSCO eBook Collection on monitieteinen e-kirjakokoelma, josta löydät myös uusimmat julkaisut johtavilta akateemisilta kustantajilta.
Ebook reader

Oulun yliopistolla ja Oamkilla on erilliset EBSCOn e-kirjakokoelmat. E-kirjat löytyvät Oula-Finnan haulla kuten painetutkin kirjat ja niitä pääsee käyttämään kätevästi mobiililaitteella tai tietokoneella ajasta ja paikasta riippumatta kirjautumalla Oula-Finnaan oman korkeakoulun käyttäjätunnuksella.

Kirjoja voi lukea online suoraan selaimessa EBSCOn omassa lukuohjelmassa (klikkaa EPUB Full Text tai PDF Full Text). Osa e-kirjoista on myös ladattavissa omalle laitteelle (Full Download, vaatii EBSCOhost-tilin luomisen). Suurimpaan osaan kirjoista on rajoittamaton yhtäaikaisten käyttäjien määrä, mutta osassa on sallittu vain yksi tai kolme yhtäaikaista käyttäjää.

Kirjasto hankkii uusia EBSCOn e-kirjoja suoraan sekä yliopiston kokoelmaan myös niin sanotulla DDA-hankinnalla (Demand-Driven Acquisition), jossa e-kirjoja asetetaan tarjolle asiakkaille ja kirjastolle ostautuvat vain ne e-kirjat, joita asiakkaat käyttävät. Asiakkaat voivat tehdä myös e-kirjoista hankintaehdotuksia.

EBSCOn e-kirjakokoelma Oulun yliopiston opiskelijoille ja henkilökunnalle:

• Oulun yliopiston EBSCO-kokoelmassa on tällä hetkellä saatavilla yli 200 000 e-kirjaa eri akateemisilta aloilta. Kokoelmassa on vaihtuva sisältö sekä kirjaston erikseen hankkimia e-kirjoja.
  • Linkit ostettuihin kirjoihin löytyvät Oulun yliopiston Oula-Finnasta, jossa haun voi halutessaan rajata koskemaan pelkästään e-kirjoja. EBSCOn e-kirjoja voi myös selata suoraan e-kirjapalvelussa eBook Collection (EBSCOhost).
  • E-kirjojen etäkäyttö toimii kirjautumalla Oula-Finnaan Oulun yliopiston käyttäjätunnuksella (Haka-login).
  • Lisätietoa kirjaston e-kirjaoppaasta.

EBSCOn e-kirjakokoelma Oamkin opiskelijoille ja henkilökunnalle:

• Oamkin Oula-Finnan EBSCO eBook Collection sisältää pääasiassa yksittäin tilattuja e-kirjoja eri aihepiireistä. Kokoelmassa on tällä hetkellä yli 7600 e-kirjaa.
  • Linkit ostettuihin e-kirjoihin löytyvät Oamkin Oula-Finnasta, jossa haun voi halutessaan rajata koskemaan pelkästään e-kirjoja. Kirjoja voi myös selata suoraan e-kirjapalvelussa eBook Collection (EBSCOhost) .
  • E-kirjojen etäkäyttö toimii kirjautumalla Oula-Finnaan Oamkin käyttäjätunnuksella (Haka-login).
  • Lisätietoa kirjaston e-kirjaoppaasta.

Lisätietoja: kirjasto.kokoelmat@oulu.fi

Viimeksi päivitetty: 10.3.2022