Tere!

Ilmoittautuminen viron jatkokurssille (694962S, 5 op) alkaa tiistaina 1.12. Weboodissa. Kurssi järjestetään tammi-helmikuussa. Huom! Opinto-oppaassa olevat opetusajat eivät pidä paikkaansa, vaan kurssin tapaamisajat sovitaan ilmoittautuneiden kesken kurssin alussa. Osa tapaamisista korvataan Moodlessa tehtävillä harjoituksilla. Älä siis välitä mahdollisista päällekkäisyyksistä, vaan ilmoittaudu rohkeasti! Jatkokurssilla käytetään oppikirjaa Meie Keelesild (luvut 10-14). Lisäksi luetaan virolaista kirjallisuutta ja tutustutaan Viron historiaan ja kulttuuriin. Aikaa kurssin suorittamiseen on hyvä varata n. 15 tuntia viikossa tammi-helmikuun ajan. Osallistuminen edellyttää viron alkeiskurssin suorittamista tai vastaavia tietoja.

Maalis-toukokuussa järjestetään myös viro-suomi-tandemkurssi (3-5 op) yhteistyössä Tarton yliopiston suomen kielen oppiaineen kanssa. Tandemkurssia ei vielä näy Weboodissa tai Pepissä, mutta laitan siitä lisätietoa myöhemmin.

Vironkurssit ovat avoimia kaikille Oulun yliopiston opiskelijoille. Viestiä saa välittää!

Tere tulemast!

Mai Frick

viron ja suomen kielen yliopistonlehtori, dosentti

Kielten ja kirjallisuuden tutkimusyksikkö