Keskustakampuksen hankesuunnittelusta järjestettiin ajankohtaiskatsaus

Oulun yliopiston keskustakampuksen hankesuunnittelu etenee.

Torstaina 9.9.2021 järjestettiin yliopiston henkilökunnalle ja opiskelijoille info keskustakampuksen hankesuunnittelusta. Tilaisuudessa keskustakampushankkeen projektipäällikkö Arto Haverinen sekä hankesuunnittelukumppanina toimivan WSP:n Mervi Savolainen esittelivät hankesuunnittelun sisällön ja tavoitteet sekä hankkeen aikataulun. WSP:n Johanna Tschokkinen esitteli mahdollisuuksia osallistua hankesuunnitteluun. Linja-arkkitehtien arkkitehti Esa Paajanen näytti benchmark-kohteita, joista poimitaan ideoita keskustakampuksen suunnitteluun. Lopuksi yliopiston digipedagogiikan kehittämistä tekevä Paula Vaskuri puhui opetuksen digitalisaatiosta ja sen vaikutuksista yliopiston toimintaan.

Tilaisuuden materiaalit (pdf):

Uusi keskustakampus, alkusanat

Hankesuunnittelu ja osallistuminen

Benchmarking – esimerkkejä maailmalta

Digivisio 2030 ja joustava opiskelu

Infotilaisuuden jälkeen tiedekuntien ja ylioppilaskunnan nimeämät edustajat jatkoivat iltapäivän tulevaisuusseminaarissa, jossa pohdittiin suunnittelun tueksi erilaisia skenaarioita: kestävä tulevaisuus, kohtaamisten tulevaisuus ja virtuaalinen tulevaisuus.

Viimeksi päivitetty: 10.9.2021