Kieli- ja viestintäkurssit alkavat pääasiallisesti etäopetuksessa

Oulun yliopiston kieli- ja viestintäkurssit järjestetään pääasiallisesti etäopetuksena syyslukukauden ensimmäisen periodin ajan. Tämänhetkisessä koronatilanteessa suositaan etäopetusta, jotta opiskelijoilla on mahdollisuus osallistua kursseille joustavasti ja turvallisesti.

Kieli- ja viestintäkurssit alkavat pääasiassa etäopetuksessa syyslukukauden 1. periodilla. Etäopetuksessa käytetään Zoom-yhteyttä, Moodle-oppimisympäristöä ja muita digitaalisia työkaluja.

Kieli- ja viestintäkursseilla voidaan järjestää yksittäisiä lähiopetuskertoja 1. periodillakin. Opettaja tiedottaa mahdollisten lähiopetuskertojen aikatauluista, sisällöistä ja vaihtoehtoisista suoritustavoista. Lähiopetuksessa täytyy noudattaa yliopiston koronaturvallisuusohjeita.

Kieli- ja viestintäkoulutuksen kurssit ovat vuorovaikutteisia niin etä- kuin lähiopetuksessa. Kielikursseilla opiskelijoilla on erinomainen mahdollisuus tavata toisiaan, keskustella ja harjoitella kieli- ja viestintätaitojaan. Kieli- ja viestintäkurssit tukevat osaltaan yhteisöllisyyttä ja ehkäisevät yksinäisyyttä.

Linjaus koskee Täydentävien opintojen keskuksen kieli- ja viestintäkoulutusta, joka järjestää suomen, englannin, ruotsin, saksan, ranskan, japanin ja venäjän kursseja. Kurssitarjontaan voi tutustua Pepin opinto-oppaassa: https://opas.peppi.oulu.fi/fi/kieli-ja-viestintaopinnot/18716

Kysymyksiä kieli- ja viestintäkoulutuksesta? Ota yhteyttä study.languages@oulu.fi.

Viimeksi päivitetty: 31.8.2021