Koronaepidemia pahentunut – rokottautuminen ja hygieniasta huolehtiminen nyt erittäin tärkeää

Koronaepidemia on kehittynyt Oulun alueella jälleen huonompaan suuntaan, ja sairaalahoidon tarve on kasvussa. Myös tartunta- ja ilmaantuvuusluvut ovat korkealla tasolla.

Alueelle on asetettu uusi maskisuositus, ja maskin käyttöä suositellaan aina julkisissa tiloissa sellaisille henkilöille, jotka eivät ole saaneet täyttä rokotesuojaa. Rokotettujen henkilöiden suositellaan käyttävän maskia oman harkinnan mukaan julkisissa sisätiloissa, joissa on pidemmän aikaa paljon ihmisiä lähellä toisiaan, ja joukkoliikenteessä etenkin ruuhka-aikana.

Kampuksilla liikkuessa on tärkeää huolehtia käsi- ja yskimishygieniasta. Kampuksille ei saa tulla sairaana tai epäiltäessä koronavirustartuntaa. Oulun yliopisto suosittelee koronarokotteita koko yliopistoyhteisölle. Tietoa rokotuksista löytyy Oulun kaupungin verkkosivuilta.

Yliopiston koronaohjeet

Viimeksi päivitetty: 11.11.2021