LähiTapiola Pohjoinen lahjoittaa 100 000 euroa Oulun yliopistolle

LähiTapiola Pohjoinen osallistuu Oulun yliopiston varainhankintakampanjaan 100 000 euron lahjoituksella. Elämänturvayhtiö haluaa tukea korkeakoulutusta ja osaamista pohjoisessa Suomessa.

”Asiakkaidemme omistamana ja paikallisena yhtiönä haluamme lahjoituksen avulla edistää erityisesti pohjoisen Suomen hyvinvointia, työllisyyttä ja talouskasvua. Nuoret sukupolvet luovat tulevaisuuden”, korostaa LähiTapiola Pohjoisen toimitusjohtaja Veli Rajakangas.

Oulun yliopisto on LähiTapiola Pohjoisen tärkeä yhteistyökumppani osaamisen kehittämisen ja pohjoisen alueen elinvoimaisuuden näkökulmasta sekä käytännössä muun muassa harjoittelupaikkojen ja opinnäytetöiden kautta.

”LähiTapiolassa työskentelee lukuisia Oulun yliopistosta valmistuneita osaajia valtakunnallisesti, ja esimerkiksi meillä LähiTapiola Pohjoisessa on rekrytoitu useita opintoihin liittyvän harjoittelun kautta aloittaneita työntekijöitä. Lähes 200 henkeä työllistävänä yhtiönä tulevaisuuden työntekijöiden tarve on pysyvä”, avaa Rajakangas.

”Kiitämme LähiTapiola Pohjoista osoitetusta tuesta ja luottamuksesta. Turvallisuus, hyvinvointi ja vastuullisuus ovat yhteiskunnassa nyt korostetusti esillä. Pystymme toimintamme sekä yhteistyömme kautta tuottamaan monialaista tietoa ja osaamista, jota yhteiskuntamme tarvitsee”, kertoo Oulun yliopiston rehtori Jouko Niinimäki.

Oulun yliopisto saa valtiolta vastinrahaa jokaista lahjoitettua euroa kohden. Vastinrahakausi jatkuu 30.6.2022 asti. Varainhankintaan voivat osallistua yhteisöt ja yksityishenkilöt.

Kampanjan tavoitteena on vahvistaa Oulun yliopiston asemaa ja oululaista tutkimusekosysteemiä. Yliopiston monialainen tutkimus ja siihen liittyvä yhteistoiminta palvelevat suoraan yritysten osaamistarpeita ja liiketoiminnan kehittämistä.

LähiTapiola Pohjoisen vastuullisuustyöhön kuuluvat lahjoitukset ovat osa pohjoissuomalaisten osaamiseen ja koulutukseen tähtäävien lahjoitusten jatkumoa. LähiTapiola Pohjoinen on aiemmin tukenut lahjoituksilla Oulun yliopistoa vuonna 2019 ja 2015 sekä Oulun ammattikorkeakoulua ja Centria-ammattikorkeakoulua vuonna 2018.

Viimeksi päivitetty: 23.5.2022