Mentorointi2021 - haku käynnistyi tänään!

Lukuvuoden 2021-2022 mentorointiohjelman hakuaika on käynnistynyt tänään! Ohjelma on jälleen avoin kaikkien tiedekuntien opiskelijoille. Mentoreina toimii Oulun yliopiston alumneja ja muita korkeakoulutettuja oman alansa asiantuntijoita, joilla on aito halu tukea opiskelijoitamme työelämään siirtymisessä.

Lukuvuoden 2021-2022 mentorointiohjelman hakuaika on käynnistynyt

Mentorointiohjelma 2021

Oulun yliopiston mentorointiohjelman 2021-2022 hakuaika kaikkien tiedekuntien suomalaisille ja KV-opiskelijoille on auki ke 15.9. – ke 6.10.2021 (klo 12 mennessä).

Mentoroinnissa maisterivaiheen loppuvaiheen opiskelija saa keskustelukumppaniksi korkeakoulusta valmistuneen työelämäkokemusta omaavan mentorin, jonka kanssa opiskelija keskustelee noin puolen vuoden ajan opinnoista ja omaan tulevaan työuraan liittyvistä toiveista, suunnitelmista ja huolista.

Mentorointi on vapaaehtoisohjelma, johon tulee sitoutua eikä siitä saa opintopisteitä.

Kaikkien tiedekuntien opiskelijat ovat tervetulleita ohjelmaan, yksi rikkaus ohjelmassa onkin sen poikkitieteellisyys. Erityisesti kuitenkin vuosittain kaivataan lisää opiskelijoita ICT-aloilta ja tekniikan aloilta, lääketieteellisestä tiedekunnasta, humanistisilta aloilta, opettajaksi opiskelevista sekä kasvatustieteistä yleensä ja luonnontieteistä.

Hakulinkki aktoriksi

Milloin voi hakea mentorointiin?

• Olet maisterivaiheen opiskelija ja lähellä valmistumista
  • Sinulla on vähän tai ei juuri ollenkaan työkokemusta
  • Olet miettinyt tulevaisuuttaan opintojen jälkeen
  • Tarvitset varmuutta ja neuvoja työelämään siirtymiseen ja uravalintaan