Moni rakentaisi oman talonsa puusta

Rakentaja24 -messuilla Oulussa 12.-14.4.2024 tehtiin talonrakentamiseen liittyvä kysely Oulun yliopiston Kerttu Saalasti Instituutin NOHEVA-hankkeen messupisteellä. 153 messuvierasta osallistui kyselyyn. Kyselystä ilmeni, että vastaajista 62 % rakentaisi oman talonsa puusta.
ihmisiä messuosastolla

Kyselyn mukaan myös energiatehokkuus, ympäristöystävällisyys ja käytettävien materiaalien kotimaisuus olivat tärkeitä vastaajille.

”Messut olivat hyvä paikka verkostoitua näytteilleasettajien - sekä yritysten että kuntien – kanssa. Messuilla on paljon kävijöitä, joille saimme jakaa tietoa puurakentamisesta”, kertoo projektipäällikkö Ulla Lehtinen Oulun yliopiston Kerttu Saalasti Instituutista.

NOHEVA – Puurakentamisesta ja matkailusta rakentuvaa vähähiilistä kriisivalmiutta -hanke vahvistaa teollista puurakentamista perustuen vähähiilisiin ratkaisuihin. Lisäksi hanke edistää teollisuusmatkailua ja kriisivalmiutta mm. kunnissa. Hanke jatkuu 31.3.2025 asti.

Viimeksi päivitetty: 19.4.2024