Oletko kiinnostunut kansainvälisestä urasta EU-tehtävissä? EU-uralähettiläältä saat tietoa EU-urista ja hakuprosesseista

Oulun yliopisto on saanut uuden EU Careers opiskelijalähettilään, tuttavallisemmin EU-uralähettilään. Tehtävissä aloittaa Milla Leppänen, fysiikan maisteriopiskelija Oulun yliopistosta. Milla haaveilee kansainvälisestä urasta, ja EU-uralähettiläänä hän haluaa auttaa opiskelijoita alasta riippumatta löytämään kansainvälisiä työllistymismahdollisuuksia.

EU-uralähettiläs lisää tietoisuutta EU:n uramahdollisuuksista ja valintaprosesseista Oulun yliopiston opiskelijoiden parissa eli neuvoo sinua, kun olet kiinnostunut EU-tehtävistä tai harjoittelusta EU:ssa. Yksinkertaistettuna uralähettiläs toimii eräänlaisena linkkinä Euroopan Unionin henkilöstövalintatoimiston (EU EPSO:n) ja sinun välilläsi. Lukuvuoden 2023–2024 aikana voit tavata Milla Leppästä erilaisissa EU-uria esittelevissä tilaisuuksissa sekä ottaa häneen yhteyttä, kun kaipaat tietoa EU-urista.

Kampustyön lisäksi EU-uralähettiläs tekee yhteistyötä Euroopan laajuisen opiskelijaverkoston sekä Euroopan Komission Suomen Edustuston kanssa. Lähettilään tehtävä avaakin Euroopan laajuiset verkostoitumismahdollisuudet niin opiskelijoiden kuin EU-viroissa työskentelevienkin kanssa. Lokakuussa Milla osallistuu kaikille uusille EU-uralähettiläille järjestettävään koulutukseen Luxemburgissa.

Jokainen EU-uralähettiläs tekee tehtävästään omannäköisensä. Millan tavoitteena on olla helposti lähestyttävä uralähettiläs ja järjestää rennossa ilmapiirissä tapahtumia, joissa opiskelijat voivat tutustua EU-uriin ja ehkä jopa saada EU-kipinän tulevaisuuteensa.

EU Careers Pop-up

Tule keskustelemaan EU-uralähettilään kanssa ja ottamaan selvää EU:n tarjoamista uravaihtoehdoista sekä niihin hakeutumisesta!

• Ti 23.01.2024 klo 12.00–13.00, Paikka: Career Centre
  • Ti 06.02.2024 klo 12.00–13.00, Paikka: Career Centre

Kiinnostuitko EU-urista?

Voit ottaa yhteyttä EU-uralähettilääseen, kun haluat tietää lisää EU-tehtävistä ja niihin hakeutumisesta: eucareers.unioulu(at)gmail.com. Viestiisi vastataan muutaman päivän kuluessa.

Voit tutustua EU:n uramahdollisuuksiin myös EU EPSO:n sivuilla sekä Eurooppalainen Suomi -sivustolla.

Huomaathan, että Oulun yliopiston EU-uralähettiläs voi opastaa hakemisessa niihin tehtäviin, joiden hakukriteerinä on Suomen kansalaisuus. Mikäli olet jonkin toisen maan kansalainen ja kiinnostunut EU:n valintamenettelyistä, otathan yhteyttä kotimaasi EU-edustustoon.

Viimeksi päivitetty: 10.10.2023