Opiskelijoille lisäpaikka yliopistokollegioon

Oulun yliopiston hallitus on päättänyt tehdä muutoksia vaalijohtosääntöön yliopistokollegion kokoonpanon osalta. Tulevaisuudessa jäsenmäärä 24 säilyy ennallaan, mutta jokaisella ryhmällä on kahdeksan edustajaa. Tällä hetkellä jäsenistä 10 edustaa professoreita, 7 muita opettajia, tutkijoita ja muuta henkilökuntaa sekä 7 opiskelijoita.

Muutokset astuvat voimaan uudella toimikaudella. Oulun yliopiston ylioppilaskunnan seuraavat edustajistovaalit järjestetään syksyllä 2021. Henkilöstö valitsee edustajansa syksyllä 2021 järjestettävillä hallintovaaleilla.

Yliopistokollegion tehtävänä on muun muassa vahvistaa tilinpäätös ja toimintakertomus sekä päättää hallituksen jäsenmäärästä ja toimikauden pituudesta.

Viimeksi päivitetty: 31.3.2021