Oulun yliopisto 350 parhaan joukossa Times Higher Education -yliopistovertailussa

Oulun yliopisto on sijavälillä 301–350 maailman parhaita yliopistoja vertailevassa Times Higher Education -rankingissa.

Vuonna 2021 sijoitus oli 251–300. Viime vuoden Times Higher Education -yliopistovertailun tuloksiin nähden Oulun yliopiston sijoitus laski kaikissa arvioiduissa pääluokissa: koulutuksessa, tutkimuksessa, viittauksissa, kansainvälisyydessä ja yrityksiltä saatavassa tutkimusrahoituksessa. Kuitenkin pistearvo on noussut kahdessa pääluokassa, tutkimuksessa ja kansainvälisyydessä. Yksittäisistä mittareista nousuaan ovat jatkaneet molemmat mainemittarit.

Tänä vuonna THE -vertailussa oli mukana lähes 1800 yliopistoa lähes 100 maasta. Oulun yliopisto ylsi niiden joukossa ylimpään neljännekseen kahdessa arviointipääluokassa. Yliopiston paras pääluokka oli edelleen tutkimus, jossa sijoitus oli 297.

World University Rankings 2023

Viimeksi päivitetty: 12.10.2022