Peppi avautuu 22.11.

Huomioi käyttökatkoksen vaikutukset opintoihisi hyvissä ajoin.

Oodi-opintotietojärjestelmän (WebOodi ja WinOodi) käyttö päättyy Oulun yliopistossa ja yliopisto siirtyy käyttämään Peppi-järjestelmää. Pepin myötä Oulun yliopisto saa käyttöönsä uuden nykyaikaisen työkalun, joka sisältää paljon opiskelijan arkea helpottavia toimintoja ja liitännäispalveluita. Peppi korvaa useita nykyisiä järjestelmiä ja yhdistää toimintoja samaan palveluun.

Peppi avautuu Oulun yliopistossa opiskelijan käyttöön 22.11. Peppi yhdistää samaan järjestelmään opiskeluoikeudet, HOPSin, suoritukset, ilmoittautumiset, palautteen, hyväksiluvut ja erilaisten raporttien tulostamisen. Myös valmistumiseen liittyvä hakemus täytetään jatkossa Pepissä.

Pepin käyttöönoton myötä luovutaan WebOodin ja OSATin käytöstä. Huomaathan että ne sulkeutuvat jo joitakin viikkoja ennen Pepin avautumista. Jos valmistumisesi näyttää ajoittuvan käyttökatkon ajalle, valmistuminen kirjataan ja todistus toimitetaan katkon jälkeen. Ole yhteydessä lähipalveluihin hyvissä ajoin.

Syksyn 2021 tärkeät päivämäärät

• OSATin viimeinen aukiolopäivä 19.9. (viimeinen päivä jättää hyväksiluku-, tutkintotodistushakemus tai tilata opiskelutodistus ennen käyttökatkoa).
  • Oodin viimeinen aukiolopäivä 19.10.
  • Järjestelmien käyttökatko 20.10.-21.11., jonka aikana ei voi muun muassa
    • ilmoittautua opetukseen tai tentteihin
    • tulostaa suoritusotetta (mahdollista 17.11. alkaen)
  • Peppi aukeaa 22.11.
  • Kevään opetukseen ilmoittautuminen Pepissä ja Tuudossa 1.12. alkaen.

Lukujärjestykset ja sähköinen opiskelijakortti näkyvät katkon aikana normaalisti Tuudossa. Myös kirjastokortti on käytettävissä. Sähköinen tenttipalvelu on käytössä katkon aikana.

Katso lisätietoja opiskelijan Peppi-sivulta, jonne kootaan syksyn aikana tärkeää tietoa järjestelmien käyttökatkosta ja siitä aiheutuvista toimenpiteistä.

Viimeksi päivitetty: 4.4.2022