Peppi ja Moodle siirtyvät käyttämään uutta kirjautumistapaa

Yliopiston nettipalveluiden siirtäminen Microsoft Azure -autentikointimenetelmän piiriin jatkuu. Parhaillaan on menossa Shibboleth-kirjautumista käyttävien järjestelmien muutostyöt. Niistä useimmat käyttävät jo uutta kirjautumismenetelmää, näistä esimerkkeinä Zoom, Yuja, FileSender ja Google Workspace for Education.
Uusi kirjautumisikkuna

Peppi siirtyy uuteen autentikointiin kahdessa vaiheessa. Maanantaista 13.6. alkaen henkilökunta kirjautuu Peppiin uuden kirjautumisikkunan ja MFA-tunnistautumisen kautta ja opiskelijat keskiviikosta 15.6. lähtien.

Moodle siirtyy uuteen autentikointiin maanantaina 27.6.

Uudessa kirjautumisessa:

• Kirjoita käyttäjätunnuksesi Microsoftin palveluista tutussa pitkässä muodossa. Pitkä tunnus muodostuu omasta käyttäjätunnuksesta henkilökunnalla näin: tunnus@univ.yo.oulu.fi ja opiskelijoilla: tunnus@student.oulu.fi.
  • Kirjautumiseen kuuluu MFA-varmennus. Sinua pyydetään varmistamaan kirjautuminen puhelimellasi sillä todentamistavalla, jonka olet aiemmin valinnut. Varmistusta kysytään pääsääntöisesti silloin, kun kirjaudut palveluihin kampusverkon ulkopuolelta, mutta joskus sitä voidaan pyytää myös kampusverkossa tai VPN-yhteydessäkin.

Lue aiempi uutinen: Uusi, yhtenäinen kirjautumistapa otetaan käyttöön | Oulun yliopisto

Viimeksi päivitetty: 13.6.2022