Pohditko tutkinto-ohjelman tai pääaineen vaihtoa? Oulun yliopiston siirtohaku 1.–15.11.

Eikö nykyset opinnot tunnukaan omalta? Voit hakea siirtoa toiseen tutkinto-ohjelmaan tai pääaineen vaihtoa oman tutkinto-ohjelmasi sisällä, jos kandidaattitutkintosi on vielä kesken. Siirtohaussa Oulun yliopistoon voivat hakea myös muiden suomalaisten yliopistojen kandidaattiopiskelijat. Oulun yliopiston syksyn siirtohaku järjestetään 1.–15.11.2022.

Syksyn siirtohaussa on mukana osa Oulun yliopiston tutkinto-ohjelmista ja tietoa niistä löydät Oulun yliopiston siirtohaun sivulta. Syksyn siirtohaussa mukana olevien tutkinto-ohjelmien valintakriteerit löytyvät valtakunnallisesta Opintopolku-palvelusta, jossa myös haku tapahtuu. Hakuaika päättyy 15.11.2022 klo 15.

Huomaathan, että hakiessasi sinulla tulee olla riittävästi opintojen suoritusaikaa jäljellä, sillä opintojen suoritusaika ei pitene. Uusi opinto-oikeus alkaa 1.1.2023.

Tutkinto-ohjelman vaihtoa tai siirtoa toisesta yliopistosta Oulun yliopistoon voi hakea vuosittain kahdessa siirtohaussa. Syksyn siirtohaku on Oulun yliopiston oma ja kevään siirtohaku on kaikkien Suomen yliopistojen yhteinen. Siirtoa hakevalla tulee olla voimassa oleva suomalaisen yliopiston opiskeluoikeus. Osaan hakukohteista otetaan siirto-opiskelijoita ainoastaan kevään haussa. Tällaisia ovat esimerkiksi lääketieteelliset alat.

Lisätietoja Oulun yliopiston siirtohausta ja mukana olevat hakukohteet

Viimeksi päivitetty: 16.11.2022