Professori Mehdi Bennis jälleen maailman viitatuimpien tutkijoiden joukossa

Langattoman tietoliikenteen professori Mehdi Bennis Oulun yliopistosta on päässyt jälleen arvostetulle Highly Cited Researchers 2021 -listalle. Tämä tarkoittaa, että hän on alansa huippututkijoiden joukossa, yhden prosentin kärkiryhmässä, kun lasketaan tutkimusjulkaisujen viittausmäärät.
Professori Mehdi Bennis jälleen maailman viitatuimpien tutkijoiden joukossa. Professor Mehdi Bennis is among the top researchers in the world.

Langattoman tietoliikenteen tutkimuskeskukseen (CWC) tutkijana Mehdi Bennis keskittyy radioresurssien hallintaan, tekoälyyn ja koneoppimiseen 5G- ja 6G -verkoissa. Hän on vahvasti mukana 6G Flagship -tutkimuskokonaisuudessa, ja vetää omaa 12 hengen kansainvälistä ICON-tutkimusryhmää. Heidän tutkimuksensa keskittyy langattoman tietoliikenteen ja koneoppimisen yhtymäkohtiin.

-Tutkimustuloksemme tukevat ihmisen ja koneen välisen sekä koneiden välisen vuorovaikutuksen kehittämistä. Tulevaisuudessa saadaan mahdollistettua aidosti älykkäiden verkkojen kokonaisuus niin, että tiedonsiirron viive on minimaalinen, luotettavuus maksimaalinen ja yksityisyys huomioitu, professori Mehdi Bennis kertoo.

Tutkija pääsee maailman viitatuimpien tutkijoiden listalle, kun hänellä on useampi artikkeli, joka sijoittuu viittausten määrässä yhden prosentin parhaimmistoon omalla tieteenalallaan. Listaus tehdään Web of Science -viittaustietokannasta aina kymmenen edellisen vuoden ajalta. Suomessa työskenteleviä tutkijoita listalta löytyy tänä vuonna 19 henkeä.

-Se että säilytän paikkani tällä listalla todistaa ryhmäni kovasta työstä ja sitkeydestä. Haluan myös kiittää kollegoitani, yhteistyökumppaneitani ja ennen kaikkea perhettäni, Bennis toteaa.

Lue Mehdi Bennisin haastattelujuttu ”Koneoppimisen ja tekoälyn tutkijaa kiinnostavat ääripäät” täältä.

Mehdi Bennisin tutkijaprofiili löytyy täältä

Tutkijoita löytyy Highly Cited Researchers -tietokannasta täältä

Katso videokeskustelu “Why I chose Oulu”, jossa tutkijamme Mehdi Bennis and Katherine Mimnaugh jakavat tarinansa.

Viimeksi päivitetty: 17.11.2021