Siirtohaussa 3.–17.5. voit hakea opiskelupaikkasi vaihtoa

Jos haluat vaihtaa nykyisen opiskelupaikkasi toiseen, voit kevään siirtohaussa hakea siirtoa Oulun yliopistoon tai vaihtaa koulutusta Oulun yliopiston sisällä.

Siirtohaussa voit hakea, jos sinulla on suomalaisen yliopiston opiskeluoikeus ja kandidaattiopinnot kesken.

Siirtohaussa haettavia tutkinto-ohjelmia on useilla aloilla kuten elektroniikassa ja tietoliikennetekniikassa, matematiikassa, geotieteissä, kasvatustieteissä ja kielissä.

Siirtohaku tapahtuu valtakunnallisessa Opintopolku -palvelussa. Siirtohaun tulokset julkistetaan viimeistään 9.7., ja uusi opiskeluoikeus alkaa 1.8.2021. Opintojen suoritusaika ei kuitenkaan pitene.

Oulun yliopistoon voi hakea vuosittain kahdessa siirtohaussa, joista syksyn siirtohaku on Oulun yliopiston oma, ja kevään siirtohaku on yliopistojen yhteinen. Osaan hakukohteista, kuten lääketieteellisille aloille, otetaan siirto-opiskelijoita ainoastaan keväällä.

Viimeksi päivitetty: 5.5.2021