Sivuainekokeet humanistisessa tiedekunnassa, kevät/kesä 2023

Humanistisessa tiedekunnassa on noin 20 sivuainetta. Lisäksi tiedekunnan pääaineita voi opiskella sivuaineena.

Humanistisessa tiedekunnassa tänä keväänä järjestettävien sivuainekokeiden ajankohdat, ilmoittautumisohjeet ja muut tiedot on päivitetty Sivuaineopinnot -sivulle.

Suuri osa humanistisen tiedekunnan sivuaineista on ns. vapaita sivuaineita, joihin ei ole hakua.

Muista tutustua myös muiden tiedekuntoen sivuainetarjontaan!

Sivuaineet opinto-oppaalla: https://opas.peppi.oulu.fi/fi/sivuainetarjonta-ja-muut-opintokokonaisuu…

Alla olevassa listassa ovat humanistisen tiedekunnan haettavat/rajoitetut ja vapaat sivuaineet. Kattavin tieto on opinto-oppaalla (Huomioi etenkin Tietoa opinnoista -välilehti kunkin sivuaineen kohdalla!).

Sivuaineet, joissa opinto-oikeus on haettava tai rajattu:

• historia / tieteiden ja aatteiden historia (koe 22.5.2023)
  • englannin kieli (koe 31.5.2023)
  • saksan kieli ja kulttuuri (koe 5.6.2023)
  • informaatiotutkimus (koe 10.5.2023)
  • ruotsin kieli (koe 29.5.2023)
  • pohjoissaame (koe 5.6.2023)
  • ranskan kieli (koe 27.4.2023 – järjestetään myös syyskuussa)
  • suomen kieli (koe 8.6.2023)
  • suomi toisena ja vieraana kielenä (ei hakua, mutta suomen kielen perusopinnot 25 op tulee olla suoritettu ennen opiskelun aloittamista)
  • viestintä (seuraava sivuainevalinta on syksyllä 2023 -- haku tapahtuu ilmoittautumalla Pepissä syksyn kurssille 695100P Johdatus viestintään)
  • logopedia (kahdeksan paikkaa, joista kiintiöidään neljä erityispedagogiikan opiskelijoille ja kaksi psykologian opiskelijoille, haku erillisen opiskeluoikeuden hakulomakkeella)