Tapaa tuleva graduohjaajasi

Pro gradu -tutkielman tekeminen tulee aloittaa viimeistään
maisteriopintojen toisen vuoden syksyllä. Jos sinulla ei ole vielä
ohjaajaa, ilmoittaudu perjantaina 10.9.2021 kello 14.00 - 16.00
järjestettävään matchmaking-tilaisuuteen.

Tietojenkäsittelytieteisseä pro gradu -tutkielman tekeminen on ajoitettu maisteriopintojen toisen vuoden ajalle. Se tulee siis aloittaa heti syksyllä, ja valmis tutkielma tulee toimittaa tutkinto-ohjelmatoimikunnan hyväksyttäväksi viimeistään touko-kesäkuussa. Katso tarkemmat ohjeet Opiskelijalle-sivuston Pro gradu ja diplomityö -sivulta.

Aiheen ja ohjaajan valinta on opiskelijalle melko vapaata. Aiheideoita ja tuntumaa tietojenkäsittelytieteissä tyypillisesti käytettyihin tutkimusmenetelmiin saa osallistumalla Master's Thesis Seminar -kurssille hyvissä ajoin ennen oman tutkielman teon aloittamista. Seminaari tukee myös tutkielman tekemistä, sillä vertaisarviointien kautta sekä näkee muiden tutkielmia että saa palautetta omasta tutkielmastaan eri vaiheissa.

Ohjaajan löytymisen ja työskentelyn nopean aloittamisen tueksi järjestetään matchmaking-tilaisuus perjantaina 10.9.2021 kello 14.00 - 16.00. Ilmoittaudu torstaihin 9.9.2021 kello 16.00 mennessä toimimalla seuraavasti:

Tilaisuuteen voi osallistua matalalla kynnyksellä, joten älä epäröi ilmoittautua. Ohjaajavalinta ei ole mitenkään sitova tässä vaiheessa, vaan tärkeintä on, että pääset jonkun ohjaajan kanssa juttelemaan mahdollisesta aiheestasi ja tutkielmasi aloittamisesta.

Viimeksi päivitetty: 6.9.2021