Tärkeää tietoa väitöskirjatutkijoiden sähköpostiosoitteesta Pepissä

Tarkista yliopiston opiskelijasähköpostiosoitteesi Pepin yhteystiedoista, ja toimi tarvittaessa alla olevien ohjeiden mukaan.

Oulun yliopiston opiskelijoille suunnattu sähköpostiliikenne on siirtynyt Peppi-opintotietojärjestelmässä student.oulu.fi-osoitteisiin. Uudistus koskee vain niitä väitöskirjatutkijoita, joilla Pepin yhteystiedoissa opiskelijasähköpostina ei ole student.oulu.fi-osoitetta. Huom. Jos olet työsuhteessa yliopistoon, Pepin opiskelijasähköpostina toimii myös oulu.fi-osoite (ei koske UniOGSin myöntämää oulu.fi-osoitetta).

Jos et käytä student.oulu.fi -osoitettasi, tee uudelleenohjaus muuhun käyttämääsi sähköpostiosoitteeseen. Ellet ole vielä ottanut käyttöösi yliopiston O365-palvelua, aktivoi se nyt täällä. Student.oulu.fi-käyttäjätunnuksen voi tarkistaa palvelusta Tunnuksen tila pankkitunnuksilla kirjautuen. Jos et pääse kirjautumaan palveluun, ole yhteydessä ict@oulu.fi

Edelleenlähetyksen toiseen sähköpostiosoitteeseen voi asettaa seuraavalla tavalla:

1. Kirjaudu sähköpostitiliisi osoitteessa https://o365.oulu.fi Kirjoita käyttäjätunnuksesi muodossa @student.oulu.fi, jolloin pääset opiskelijatilisi o365-portaaliin ja tätä myötä opiskelijasähköpostiin. Jos sinulle aukeaa automaattisesti henkilökunnan o365-portaali, käytä selaimessa private tai incognito -tilaa.
  2. Kirjauduttuasi sisään Outlook Web Appiin, valitse oikeassa yläkulmassa näkyvä ratas ja valitse Asetukset.
  3. Valitse Lähetä sähköpostisi edelleen
  4. Tili > Liitetyt tilit -sivulla: kirjoita sähköpostiosoite, johon postisi käännetään Lähetä sähköpostini edelleen osoitteeseen: -tekstikenttään
  5. Voit halutessasi asettaa ruksin Säilytä edelleenlähetetyistä viesteistä kopio Outlook Web Appissa – laatikkoon.
  6. Valitse Aloita uudelleenlähetys ja lopuksi Tallenna.
Viimeksi päivitetty: 23.5.2022