Tervetuloa opiskelijoille suunnattuun Fokusta opiskeluun -työpajaan tai kohti esiintymistä -ryhmään!

Ohjauspalveluiden toteuttamista ryhmistä ja työpajoista saat tukea arjenhallintaan sekä opiskeluun. Ryhmät ja työpajat ovat avoimia kaikille opiskelijoille.

Onko vaikea keskittyä opintoihin? Tuleeko katsottua enemmän Tiktokia kuin kirjoitettua esseetä? Kaksiosaisessa fokusta opiskeluun -työpajassa esitellään keskittymiseen vaikuttavia tekijöitä ja saat monipuolisesti keinoja niin ajanhallintaan, opiskelutekniikoihin kuin palautumiseenkin.

Ilmoittaudu työpajaan 7.2.2024 mennessä sähköpostilla aino.karpanniemi@oulu.fi.

Työpaja järjestetään 14.2. ja 21.2.2024 klo 9.00-11.00 Linnanmaan kampuksella (KK238). Ohjaajina toimivat opintopsykologi Kersti Lantto ja Aino Kärpänniemi (psyk. kand.).

Kohti esiintymistä -ryhmästä saat vertaistukea ja neuvoja, jos sinua esimerkiksi jännittää esitelmät, puheen pitäminen tai erilaiset ryhmätilanteet. Neljä kertaa kokoontuva ryhmä on suunnattu esiintymis- ja viestintätilanteita jännittäville opiskelijoille. Osallistujille tarjotaan vapaavalintaisena opintopsykologin yksilökäynti ennen ryhmää.

Tapaamiskerroilla tutustumme esiintymisjännitykseen psykoedukatiivisesta näkökulmasta. Tutkimme jännittämiseen liittyviä ajatuksia ja tunteita sekä harjoittelemme tietoisuustaitoja. Harjoittelemme lisäksi esiintymistilanteita turvallisessa ympäristössä ja kannustamme käyttäytymiskokeiluihin kurssilaisten halukkuuden mukaan. Kurssi tarjoaa myös vertaistukea jännittämiseen.

Ilmoittaudu ryhmään 1.3.2024 mennessä sähköpostitse kersti.lantto@oulu.fi. Ilmoittautuessasi varmistathan, että voit osallistua kaikille ryhmäkerroille.

Ryhmä kokoontuu 19.3., 26.3., 2.4. ja 9.4. klo 12.00–14.00 Linnanmaan kampuksella (KK238). Ryhmänvetäjinä toimivat opintopsykologi Kersti Lantto ja Aino Kärpänniemi (psyk. kand.).

Lisätietoja ohjauspalveluiden työpajoista ja ryhmistä löydät nettisivuilta.

Viimeksi päivitetty: 6.2.2024