Kajaanin yliopistokeskus yritysten yössä 16.9.

Kajaanin yliopistokeskuksen Mittaustekniikan yksikkö esitteli toimintojaan perjantaina 16.9.2022 Kajaanin Raatihuoneentorilla järjestetyssä Yritysten Yö Kauppojen Kajaanissa -tapahtumassa.
Yritysten Yö -tapahtuma Kajaanin keskustassa 2022 - Kajaanin yliopistokeskus
Kajaanin yliopistokeskuksen esittelypiste Yritysten Yö -tapahtumassa Kajaanissa 16.9.2022

16.9. useimmat Kajaanin keskustan kaupat pitivät ovensa auki jopa kello 22 asti ja Raatihuoneentorin esiintymislavalla oli ohjelmaa kello 16 alkaen – lastenkonsertista tanssiesityksiin ja muotinäytöksiin. Yliopistokeskuksella oli oma esittelypisteensä keskeisellä paikalla, aivan Kauppakadun päässä Raatihuoneentorin keskellä. Yliopistokeskuksen tutkijat esittelivät yleisölle toimintaansa ja hankkeita. Esillä oli muun muassa puurakentamisen tutkimusta, pienikokoinen metallien mittauslaite, sekä aurinkopaneeleja ja Kahina-hankkeessa hiilineutraaliuden eteen tehtyä työtä.

Tapahtuma oli osaltamme vastaava, kuin useana aikaisempana vuonna Kajaanissakin järjestetty Tutkijoiden yö. Katsoimme, että saavuttaisimme paremmin yleisöä järjestämällä tilaisuutemme samaan aikaan kun Kajaanin keskustassa muutoinkin tapahtuu – ei virallisena Tutkijoiden Yö -iltana 30.9., jolloin koko Euroopan laajuista ja Suomen suurinta tiedetapahtumaa perinteisesti vietetään.

Viimeksi päivitetty: 22.9.2022