Festival of Cultures and Study Abroad Fair 2023

Torstaina 9. marraskuuta 2023, Linnanmaan kampus täyttyy suurella kulttuurijuhlalla! Luvassa on tietoa kansainvälisestä liikkuvuudesta, upeaa pukuloistoa, taidetta, tanssia sekä kurkistuksia eri maailman kulttuureihin!

Neljän vuoden tauon jälkeen Festival of Cultures on täällä taas – parempana ja isompana kuin koskaan! Tänä vuonna järjestämme Study Abroad Fair -tapahtuman samaan aikaan. Kulttuurimatkan lisäksi pääset tutustumaan kansainvälisen liikkuvuuden palveluihin ja siihen, miten ja miksi juuri sinun kannattaisi suunnitella vaihtojaksoja tai ulkomaan harjoittelujaksoja osaksi opintojasi. Päivän aikana pääset tapaamaan ihmisiä ympäri maailmaa ja oppimaan uusia asioita sinulle vieraista kulttuureista.
Festival of Cultures

Tapahtuman tiedot

Aika

Paikka

Linnanmaa

Kulttuurimatkalle koti-Oulussa!

Festival of Cultures -tapahtumassa voit tavata yli 20 kulttuurin edustajia, jotka esittelevät oman kulttuurinsa parhaita paloja. Study Abroad Fair -osiossa taas yliopiston ja Oamkin kansainvälisen liikkuvuuden tiimit kertovat, miten voit löytää oman kansainvälisen polkusi maailmalle. Voit lähteä vaihtoon, tavata Oulussa vaihtojaksoilla olevia henkilöitä tai vaikka kuulla kollegoidesi tarinoita siitä, mitä he ovat oppineet omilla vaihtojaksoillaan maailmalla.

Festival of Culturesin monipuoliset kulttuuriständit tarjoilevat mielenkiintoisia kulttuurikatsauksia ja mukaansatempaavia esityksiä eri kulttuureista. Vieraile ständeillä, tutustu eri kulttuureihin, täytä tapahtumapassisi ja voit noutaa tapahtuman haalarimerkin infopisteeltä! Huomioi, että merkkejä on rajattu määrä! Tapahtumaohjelmaan kuuluu myös mm. livemusiikkia, tanssiesityksiä, taidepajoja sekä henkilökunnalle suunnattu koulutustyöpaja.

Festival of Cultures and Study Abroad Fair juhlistaa monikulttuurista ja monimuotoista yhteisöämme, eikä tapahtumaan kuulu politiikka tai minkäänlaiset poliittiset mielenosoitukset. Tavoitteenamme on pitää mukava ja positiivinen hyvänmielen tapahtuma yliopistoyhteisömme kanssa. Osallistumalla tapahtumaan sitoudut noudattamaan yliopiston järjestyssääntöjä. Säännöt kieltävät mm. kaikenlaiset poliittiset mielenilmaukset ja kampanjat kampuksella. Tapahtumassa ei suvaita minkäänlaista häirintää, kiusaamista tai syrjintää. Mikäli havaitset epämiellyttävää tai epäasiallista käytöstä tapahtuman aikana, ilmoitathan siitä yliopiston henkilökunnalle tapahtuman infopisteellä.

Huom! Tapahtuman kulttuuriständeillä saatetaan tarjoilla ruoka- tai elintarvikemaistiaisia. Yliopisto on vaatinut jokaista edustajaa toimittamaan täydellisen listan ruoan ainesosista ja allergeeneistä, mutta emme voi taata listojen paikkansapitävyyttä. Jokainen tapahtumassa vieraileva henkilö maistaa tapahtuman tarjottavia täysin omalla vastuullaan.

Festival of Cultures ja Study Abroad Fair on avoin tapahtuma – mukaan on kutsuttu sekä yliopiston että ammattikorkeakoulun opiskelijat ja henkilökunta, mutta myös kaikki kansainvälisyydestä ja eri kulttuureista kiinnostuneet oululaiset.

Tervetuloa Linnanmaalle kokemaan kulttuurien kirjoa, riemua ja tunnelmaa!

Kysymykset ja lisätiedot: festivalofcultures@oulu.fi

Viimeksi päivitetty: 13.11.2023