ICT-, kaivos- ja geotieteiden alojen maisteriohjelmien hakuaika käynnissä

Käynnissä olevassa tammikuun yhteishaussa on haettavana useita maisteriohjelmia, joihin on aiemmin haettu vasta kevään toisessa yhteishaussa maaliskuussa. ICT-puolella haku on aikaistunut lääketieteen tekniikan, tietotekniikan, elektroniikan ja tietoliikennetekniikan sekä tietojenkäsittelytieteen maisteriohjelmiin. Myös kaivos- ja rikastustekniikan sekä geotieteiden maisteriohjelmiin tulee hakea tammikuussa.

Nyt avoinna olevassa haussa voi hakea myös uuteen Sustainable and Autonomous Systems -maisteriohjelmaan, jossa yhdistyvät uudella tavalla kestävä kehitys, tietotekniikka, reaaliaikaiset järjestelmät, langattomuus sekä mittaus- ja paikannustietojen hyödyntäminen.

Eniten maisteriohjelmia on tarjolla tekniikan ja tietotekniikan aloilla (13) ja kauppatieteissä (6).

Yhteishaku on käynnissä 4.–18.1.2023. Oulun yliopistoon hakeminen tapahtuu verkossa osoitteessa: studyinfo.fi

Kaikkien englanninkielisiin koulutuksiin hakeneiden tulee osoittaa englannin kielen taitonsa, ja haussa on monta tapaa sen osoittamiseksi. Tarkat ohjeet löytyvät verkosta niin kandidaattiohjelmiin kuin maisteriohjelmiin.

Tammikuun yhteishaun tulokset ovat valmiit viimeistään 2.6.2023.

Lisätietoja ja tarkemmat hakuohjeet verkossa: https://www.oulu.fi/en/apply/how-apply

Aiempi uutinen aiheesta

Viimeksi päivitetty: 10.1.2023