Kauppakorkeakoulun englanninkielisiin tutkinto-ohjelmiin yli 2 300 hakemusta

Hakijamäärä syksyllä 2023 alkaviin englanninkielisiin tutkinto-ohjelmiin lähes kaksinkertaistui viime vuoteen verrattuna. 18.1. päättyneessä haussa oli haettavana kuusi maisteriohjelmaa sekä uusi International Business Management -kandidaattiohjelma.

Oulun yliopiston kauppakorkeakoulun kansainväliset tutkinto-ohjelmat saivat jälleen osakseen suurta kiinnostusta juuri päättyneessä kevään ensimmäisessä yhteishaussa. Hakemusten määrä lähes kaksinkertaistui edellisvuoteen verrattuna.

Yhteensä kaikkiin seitsemään tutkinto-ohjelmaan hakemuksia saapui 2 361 (2022: 1 245). Hakijamäärä kasvoi kaikissa kuudessa maisteriohjelmassa. Eniten kasvua viime vuoteen verrattuna oli Business Analytics -ohjelmassa (+79%) sekä International Business Management -ohjelmassa (+59%). Hakijamääriin voi tulla vielä muutoksia.

Aloituspaikkoja syksyllä 2023 alkaviin koulutuksiin on yhteensä 145. Valintojen tulokset valmistuvat pääosin maaliskuussa. Suomalaisella ylioppilastodistuksella tai IB-, EB-, RP- tai DIA-tutkinnolla International Business Management -kandidaattiohjelmaan hakeneiden osalta valinnan tulokset julkaistaan touko-kesäkuussa.

Kevään toinen yhteishaku suomenkielisiin koulutuksiin on 15.–30.3.2023.

Lue myös: Hakijoiden määrä Oulun yliopiston englanninkielisiin koulutuksiin lähes kaksinkertaistui viime vuodesta

Viimeksi päivitetty: 23.1.2023